تاریخ ارسال : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت : ۱:۲۰ ق.ظ ۱۰ نظر
Print Friendly

اخراج و انتصاب جهادی در شهرداری کاشان

کاشان نیوز: هرچه به‌روزهای پایانی فعالیت شهردار جهادی! نزدیک می‌شویم خبرهای جذاب‌تری به گوش می‌رسد که شاید ناشی از تعجیل جناب شهردار و یا سردرگمی وی در این روزها باشد.

برکناری زودتر از موعد معاون برنامه‌ریزی در روزهای پایانی عمر مدیریت شهری کاشان و انتصاب مدیر پیمان شهرداری شاید پاسخ به‌تمامی شایعات برکناری عجولانه محسن فخری را نمایان سازد؛ اما ماجرا از چه قرار بود؟

محسن فخری با تأکید شهردار و تائید و پشتیبانی تمام اعضای شورای شهر چهارم در سال ۹۴ بر مسند معاونت تازه تأسیس برنامه‌ریزی و هماهنگی شهرداری کاشان تکیه زد. از سوابق حرفه‌ای، اجرایی و علمی وی می‌توان این‌طور برداشت کرد که وی از معاونین شهردار و حتی شخص شهردار دارای سابقه‌ای بهتر، بیشتر و درخشان‌تر بوده است که این موضوع باعث شد به‌عنوان یکی از گزینه‌های تصدی سمت شهرداری کاشان در شورای شهر چهارم مطرح شود اما رابطه پدر و پسری راه را بر تمام معیارها و توانایی‌های فردی نامزدهای تصدی این سمت بست.

اما به ناگهان در ۹ مرداد سال جاری درحالی‌که حدود ۲ ماه به پایان قرارداد محسن فخری مانده بود و قرار بود از اوایل مهرماه سال جاری به دانشگاه کاشان (محلی که ازآنجا مأموریت گرفته بود) بازگردد شهردار کاشان با تصمیمی عجیب وی را برکنار کرد و مدیر پیمان را به‌عنوان سرپرست معاونت برنامه‌ریزی با حفظ سمت منصوب کرد درصورتی‌که کمتر از یک هفته به پایان دوره مدیریت شهری جناب ناظم رضوی باقی‌مانده بود.

باوجود اتفاقات خوبی که در معاونت برنامه‌ریزی شهرداری کاشان در زمان ریاست محسن فخری در زمینه‌های مختلف برنامه‌وبودجه‌ای رقم خورد به‌احتمال‌زیاد دلیل این برکناری را نیز می‌توان همین موارد دانست. اتفاقاتی که برای شهر و بدنه شهرداری کاشان مثبت تلقی می‌شد اما برای شخص معاون برنامه‌ریزی گویا عاقبت خوشی نداشت. وقتی سیستم معیوب مالی شهرداری، شخص معاون برنامه‌ریزی را مانعی بر سر بسیاری از بی‌قانونی‌ها در شهرداری تلقی می‌کند و برای امضای قراردادهایی که عمدتاً با رابطه و باندبازی انعقاد می‌گردد معاون برنامه‌ریزی را سدی در مقابل کارهای خود می‌داند، راهی جز برکناری فخری پیش پای شهردار محترم نمی‌ماند؛ و اگر این موضوع صحت ندارد چه دلیلی داشت با اعمال فشار به دانشگاه کاشان و استانداری اصفهان جهت لغو زودهنگام مأموریت فخری اقدام کنند.

بنابراین باکمال آرامش مدیر پیمان خود قراردادها را منعقد و امضا می‌کند و هم اعتبار آن را از بودجه شهرداری در کسوت معاون برنامه‌ریزی تائید می‌کند.

روزهای پایانی دوره شهردار جهادی را نظاره‌گر هستیم و به قول شاعر

حالی درون‌پرده بسی فتنه می‌رود

تا آن زمان که پرده برافتد چه‌ها کنند

لینک خبر: http://kashannews.net/?p=67914
مطالب مرتبط

  • محمد مرداد ۱۱, ۱۳۹۶ - ۳:۲۰ ب.ظ - پاسخ دادن

    سلام
    نمی شود این خبر و خبرهای مشابه این را در سایت شما دید و رای به بی غرض بودن سایت شما داد، درست است که هر رسانه ای دیدگاه خود را دارد ولی انصاف کجا رفته؟
    هر شهروند منصفی میداند که چقدر چهره شهر تغییر کرده
    حتی خودتان هم می دانید که دید کلی عمده شهروندان به مدیریت شهرداری مثبت است
    رسانه باید صدای مردم باشد
    روزهای آخر شهردار جهادی؟ از شما به عنوان رسانه درخواست میکنم دلایل مستند خود را برای اثبات این حرف ارایه کنید که در غیر این صورت کارتان مصداقی از تشویش اذهان عمومی ست.فکر نمی کنم تا جلسه انتخاب شهردار تشکیل نشده احدی اجازه این را داشته باشد که انقدر مطمئن و بی پروا از چنین مقوله ای صحبت کند.
    بغض و نفرت شما نسبت به شهردار در نوشته هایتان موج میزند
    آن هایی که در اندیشه تصاحب جایگاه شهردار هستند پیش از این چه گلی به سر این شهر زده بودند که حالا می خواهند بزنند؟

    (11)(4)
    • مدیر سایت مرداد ۱۲, ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷ ق.ظ - پاسخ دادن

      چشم ما به جرمی دیگر هم روشن شد!!
      انتقاد از یک مقام رسمی مترادف شد با «تشویش اذهان عمومی»!! اگر شما هم مانند شهردارتان قصد شکایت دارید، دیواری کوتاه‌تر از ما و رسانه پیدا نمی‌کنید، بسم الله.
      نقد و اعتراض به این شهردار به دلیل عدم پاسخگویی است. شما اگر انقلابی هستید به دیدگاه‌های بنیانگذارانقلاب، اگر اهل قانون هستید به قانون و اگر اهل وجدان هستید به وجدانتان مراجعه کنید. چرا یک شهردار باید آنقدر خودرای و بی توجه باشد که صدها سوال از یک رسانه نه از یک شهروند را بی پاسخ بگذارد رفتار وی در برابر شورا چنان است که هر اهل منطقی را خجالت زده و وحشت زده می‌کند و آنوقت ما سکوت کنیم؟ این دلیل حماقت و بزدلی ما نخواهد بود؟ قضاوت آیندگان در خصوص این بی عملی و سکوت بعنوان جبن و جهل معنی نخواهد شد؟ کارهایی در طول این ۴ سال انجام شده باید در برابرش پاسخگویی و توضیح باشد.
      هرکس در اندیشه تصاحب این مقام است باید بر خود بیمناک باشد که مباد در این منصب دچار خودسری شود، کارکرد رسانه جز این نیست، اما شما مختارید که بر اساس قضاوت خودتان این را بغض و نفرت معنی کنید، این هم از آنجاست که گفته‌اند: از کوزه همان برون تراود که در اوست! موفق باشید.

      (2)(6)
      • میثم مرداد ۱۲, ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ ق.ظ - پاسخ دادن

        قصد و غرض شما روشن است؛ تخریب شهرداری…
        انتقاد با تخریب فرق دارد
        شما که خودتون خبرنگار هستید به این مطالب اولیه هر خبر و خبرگزاری و خبرنگاری آشنا هستید.
        قصد و غرض شما هم کاملاً نمایان هست. خیلی خوبه که نقاط ضعف شهرداری رو بیان کنید. اما آیا در این ۴ سال اصلاً یک نقطه قوت هم در شهرداری پیدا نکردید؟
        واقعاً پس جای تعجب است.
        انشاالله موفق باشید.
        اما خوب است که در پایان این دوران ۴ ساله شهرداری یک نظرسنجی ایجاد کنید ببینیم مردم کاشان چقدر از عملکرد آقای مهندس ناظم رضوی رضایت دارند؟؟؟
        مسلماً ایجاد این نظرسنجی برای شما زحمت زیادی ندارد؛ دلیلی دارد که ایجاد نمی کنید؟؟؟؟

        (5)(3)
        • مدیر سایت مرداد ۱۲, ۱۳۹۶ - ۶:۳۴ ب.ظ - پاسخ دادن

          وقتی شهردار توان انجام یک مصاحبه ندارد ما دلیلی نمیبینیم برای ایشان وقت خود را هدر دهیم، این نقدها و بقول شما غرض‌ورزی‌ها هم می‌ماند برای آیندگان که فکر نکنند هیچکس نفهمید یا اگر فهمید خود را به نفهمی زد! عزت زیاد

          (3)(6)
  • سعیدی مرداد ۱۱, ۱۳۹۶ - ۲:۳۱ ب.ظ - پاسخ دادن

    درودبردوست عزیز وبزرگوارمان جناب آقای غلامیان که در امانت داری بسیار قوی هستند دوست دارم به این دوست به اصطلاح عاشق شهرداری عرض کنم آیا بنده اجازه دارم در برخی سایت های فعال مواجب بگیر شهر انتقاد کنم وآن دوست محترم شهرداری پیام مرا منعکس کند.من به عنوان یک شهروند هرپیامی دادم به هیچ عنوان ذکر نگردید.یک انسان کور وکر از این مدل رفتارها فرق خبرنگار وخبربیار رامتوجه میشود.افرادی که دوست دارندبیشتر ژست خبرنگاری بگیرندولی به جای عقل سنگ در سرخود دارند.

    (3)(3)
  • سهیل مرداد ۱۱, ۱۳۹۶ - ۸:۴۸ ق.ظ - پاسخ دادن

    کاشان نیوز:دخالت درامورشهرداری درقدواندازه ی تونیست.چه تخصصی داری که دائم نظرمیدی.مردم کاشان شهردارجهادی رادوست دارند.فضولی موقوف

    (9)(8)
    • مدیر سایت مرداد ۱۱, ۱۳۹۶ - ۹:۳۳ ق.ظ - پاسخ دادن

      آقای سهیل عزیز، قد و قواره یک رسانه مستقل و منتقد و آزاده مانند کاشان نیوز از بعض مدیر کوتوله شهرمان که با ضرب و زور فک و فامیل و این را ببین آن را ببین و التماس و خواهش مدیر شده‌اند برتر و والاتر است.
      اگر صداقت دارید از شهردار جهادی بخواهید یک ساعت وقت اختصاص بدهد تا کاشان نیوز (بصورت آنلاین) یک مصاحبه را برای شهروندان منتشر کند.
      آنوقت قد و قواره‌ها مشخص و معلوم می‌شود.
      تا سیه روز شود هر که درو غش باشد.

      (4)(7)
      • مدافع حقوق شهروندی مرداد ۱۱, ۱۳۹۶ - ۲:۰۶ ب.ظ - پاسخ دادن

        ای کاش کمی به ارای مردم کاشان احترام می گذاشتید .

        (8)(1)
    • ناشناس مرداد ۱۱, ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ ب.ظ - پاسخ دادن

      دوست عزیز شما چه تخصصی در امور شهری داری که اینجوری تاخت و تاز میکنی؟؟؟

      (3)(2)
      • مدیر سایت مرداد ۱۱, ۱۳۹۶ - ۲:۴۱ ب.ظ - پاسخ دادن

        چشم، گوش، عقل و قوه درک دارم مثل همه شهروندان!
        شما حاضر به پذیرش این نیستید که مردم هم می‌فهمند. شما توهم خود برتر بینی دارید.
        کاشان در کدام امور شهری تخصصی پیشرفتی داشته است؟ شما از وضعیت میادین میوه و تره بار خبر دارید؟ از خرید و فروش تراکم چطور؟ از وضعیت ترافیک و پارکینگ در کاشان …
        این آسفالت که برای سیاه کردن مردم است و آن جدول‌گذاری هم برای پرکردن جیب… شما فرودگاه، پل مصلی، کوشک کمال‌الملک و هایپر مارکت میدانگاه آقا که سابقه یک شهر و یک بخش تاریخی شهر را تخریب و تباه کرد را امور تخصصی می‌نامید؟
        شاید هم خیابان امیریه یا جاده سلامت یا خیابان الهیه یا ساختمان تلگرافخانه را !
        البه برج ابوالهول میدان مدخل را هم باید به افتخارات خانوادگی دوستانتان اضافه کنید.
        خانم یکی از همین بزرگان در شب انتخابات شورا در سرچهار راه آیت الله کاشانی خطاب به یکی از نامزدها گفته بود همه مردم شهر نوکر ما هستند! شما می‌خواهید در برابر ما قد علم کنید… .
        اکثر مردم آزاده این را نمی‌پستدند، شما را نمی‌دانم.

        (4)(7)

    دیدگاه شما

    لطفا مقدار صحیح را در کادر زیر وارد نمایید: