کاشان نیوز: هنرمند گرافیست و طراح نشان کاشانی به نصب یک تابلو با سازه بتنی در ورودی شهر کاشان از سمت بلوار امام رضا واکنش نشان داد و آن را فاقد جنبههای بدیهی هنری و معماری توصیف کرد.
«محمود مهدیزاده مرقی» با قراردادن عکس این سازه در اینستاگرام خود درباره آن نوشت: «این اثر که مدت زیادی هم وقت و انرژی دوستان عزیز زیادی را به خود اختصاص داده را در ابتدای ورودی کاشان بعد از عوارضی و در پیچ منتهی به پل روگذر اتوبان به بلوار امام رضا شاید دیده باشید.
از بعد هنری (طراحی، متریال، اجرا، محتوا و سایر معیارهای یک اثر هنری) که بگذریم، حداکثر زمانی که این کار در معرض دید است، سه ثانیه است. یعنی این طرح توان انتقال محتوا در چند ثانیه را ندارد و فقط راننده میتواند این اثر را در حال رانندگی ببیند. و هیچ توقفی نیز نمیتواند صورت بگیرد. هیچ عابر پیادهای هم وجود ندارد که این کار را ببیند.»
مهدیزاده با توضیح اینکه از حیث تناسب اثر با محیط اطراف، عموما در اینگونه جاها سازهای به پروژه اضافه و تحمیل نمیکنند و تلاش میکنند دستکاریهایی که به ناچار در طبیعت صورت گرفته را به نحوی به ساختار طبیعی منطقه نزدیک و اثر جراحتهای ناشی از دخالت انسان در شکل طبیعت را ترمیم یا جبران کنند اضافه کرده: «در این نمونه اتفاقا خلاف این اتفاق افتاده است. گویی تاکید میکند که ما در طبیعت دستکاری کردهایم. و اتفاقا با فرمهای طبیعی و هماهنگیهای طبیعی موجود لجبازی و سر جنگ داریم. یک شیب تپهمانند که میتواند پوشش طبیعی مناسب با چشماندازی از بوتههای وحشی پیدا کند. را با یک سازهٔ نامناسب دچار ناهمگونی کردهایم.»
وی سپس با طرح پرسشهای: «برای کار محیطی در این موقعیت مکانی چه کسی تصمیمگیر بوده است؟ چه سازمانی یا شخصی پیشنهاد ارائهشده را برای اجرا تایید کرده است؟ کدام شخص متخصصی و با چه سابقهٔ مرتبطی از سوی شهرداری این کار را بررسی کرده؟ نتیجهگیری کردهاست: «به نظر میرسد برخی دستگاههای مرتبط با شهرداری میخواهند کاری کرده باشند. مهم نیست چه کاری و با چه هدفی و با چه اولویتی. در حالیکه خیابانهای اصلی و پررفت و آمد این شهر پر است از اشکالات ریز و درشت که رفع برخی از آنها با هزینههایی اینچنینی شدنی است و اتفاقا اولویت بالایی دارد.»
این هنرمند و گرافیست کاشانی «سازمانهای شهرداری کاشان» را «جزیرههای جدا از هم» توصیف کرده که «در هیچ بعدی به جز بعد سیاسی نشاندهندهٔ یک مجموعهٔ هماهنگ و یک خانوادهٔ منسجم نیستند» و با اظهار تاسف اضافه کرده: «همیشه دنبال اختلاس نگردید. وای بر کاشان، با آبرو و مال مردم یک شهر بازی کردن بدتر از اختلاس است.»
در همه پلها و زیرگذرهای تهران و سایر شهرها هم آثار این چنینی خلق شده که در آنها هم فقط چند ثانیه امکان مشاهده آنهم در حال حرکت وجود دارد. نوع انتقاد مخصوصا در جملات پایانی رنگ و بوی سیاسی و مغرضانه به خود می گیرد که نیت خیر نویسنده را مخدوش می کند.