تاریخ ارسال : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت : ۹:۲۱ ق.ظ ۹ نظر
Print Friendly
بخشش شهردار از کیسه عوارض شهروندان

توسل به سازمان‌های بین‌المللی شگرد جدید برای ابقا شهردار کاشان

کاشان نیوز-مطهره حاجی زاده: در واپسین روزهای عمر شهرداری مهندس ناظم رضوی، تکاپوی وی برای ماندن بر مسند قدرت بیش‌ازپیش به چشم می‌خورد. از فعالیت‌های عمرانی و آسفالت جهادی و تبلیغ سامانه شکایات شهروندان (۱۳۷) که در این چهار سال به چشم نمی‌خورد اما به‌یک‌باره پدیدار شد، گرفته تا کارهای فرهنگی مرتبط با سازمان‌های بین‌المللی نه‌چندان کارآمد! بخش اول لازم و ضروری و به نفع شهروندان است و به قولی خوب شد شهرداری تمام شد تا به فکر خیابان‌های خاکی فاز یک و دو ناجی آباد و خیابان‌های پردست‌انداز افتادند، اما از دومی چه چیز عاید شهروندان می‌شود جز هزینه‌های کلان و بدهی‌هایی که از آنها خبردار هم نمی‌شویم؟
چندی پیش صحبت عضویت سؤال‌برانگیز کاشان در سازمان شهرداران راه ابریشم بود و سوال‌های ما از شهرداری بی‌پاسخ ماند و حالا خبر افتتاح سردرب اهدایی شهرداری کاشان به سازمان همکاری‌های اقتصادی «اکو» به گوش می‌رسد. خبری که جزو افتخارات شهرداری کاشان در برنامه کاشانه پخش شد.
بهت‌زده مانده‌ام که دفتر سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو در خیابان فرمانیه تهران، چه ربطی به کاشان دارد؟ چرا هزینه کلان ساخت سردر برای چنین سازمانی از جیب شهروندان کاشانی باید پرداخت شود؟ رئیس این سازمان در مصاحبه از سخاوت شهرداری و شهروندان کاشان سخن می‌گوید درحالی‌که شهروندان از این سخاوت خبردار نبوده‌اند و بیشتر بخشش شهردار از کیسه خزانه به نظر می‌رسد!
سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو که متشکل از کشورهای همسایه است و شاید آن را تقلیدی ناموزون از سازمان اتحادیه اروپا بتوان دانست. با این تفاوت که این اعضا افغانستان، کشورهای قفقاز و آسیای میانه ازجمله ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان و آذربایجان به همراه ایران، پاکستان و ترکیه هستند. وقتی در پی دستاوردهای سازمان اکو در منطقه جستجو می‌کنم، تنها به خبرهایی از ناکارآمدی این سازمان و عدم موفقیت آن می‌رسم. گزارشی به تاریخ دوم مرداد ۱۳۹۰ در وب‌سایت خبرآنلاین با این جملات آغاز می‌شود: «اکو ازجمله سازمان‌های منطقه‌ای است که تأسیسش به سال‌های جنگ سرد بازمی‌گردد و به‌رغم ظرفیت‌های گوناگون به اعتقاد بسیاری از کارشناسان نتوانسته به اهداف مندرج در سند تأسیسی و نیز مندرجات اسناد تبعی که در نشست‌های دیگر این سازمان به تصویب اعضا رسیده است، دست یابد.» و در گزارشی که پس از اجلاس اخیر این سازمان توسط استاد علوم سیاسی دانشگاه کابل منتشر شد، گفته می‌شود تنها ۸ درصد از کل تجارت کشورهای عضو اکو در این منطقه صورت گرفته است که با اهداف این سازمان تفاوت‌ چشمگیری دارد و در مقایسه با اتحادیه اروپا که ۸۰ درصد تجارت آن در حوزه همان اتحادیه صورت می‌گیرد، اختلاف فاحشی دارد. به همین دلیل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو را ناکارآمد عنوان می‌کنند.
این در حالی است که شهرداری کاشان بارها میزبان جلسات سازمان همکاری‌های اکو بوده و هدف خود را گسترش روابط فرهنگی با کشورهای عضو و همچنین شناساندن جاذبه‌های گردشگری کاشان به مردم این منطقه شرح داده است. حال این سؤال پیش می‌آید در میان کشورهایی که تنها ۸ درصد تبادل تجاری (اعم از صادرات، واردات، توافقات صنعتی و عمرانی، نفت و گاز و گردشگری) داریم، ارزش سرمایه‌گذاری برای این بازار محدود چه اندازه است؟ با یک محاسبه ساده می‌توان به این حقیقت رسید که منافع گردشگران از این کشورها تنها به کاشان منحصر نشده و کل ایران را در بر خواهد گرفت. آیا تاکنون مسئولان شهرداری کاشان آماری از تابعیت گردشگران ورودی کاشان را تورق کرده‌اند؟ چند درصد این گردشگران از کشورهای عضو اکو بودند؟ خوب است به آماری که دکتر روحانی در افتتاحیه کنوانسیون راهنمایان گردشگری از گردشگران ورودی ایران ارائه دادند بپردازیم. بیشترین گردشگران ایران در شش‌ماهه دوم سال ۹۵ به ترتیب از کشورهای فرانسه، جمهوری چک، هلند، سوییس، دانمارک، ایتالیا، انگلیس، لهستان، بلژیک، اتریش، اسپانیا، یونان، فنلاند، آلمان و روسیه بودند. جای خالی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اکو در این لیست به چشم می‌خورد.
حالا زمان خوبی است به این سؤال بپردازیم که ساخت این سردر به پیشنهاد شهرداری کاشان تنها باهدف ساخت نمادی از معماری کاشان با کدام توجیه عقلانی و اقتصادی همخوانی دارد؟

 

لینک خبر: http://kashannews.net/?p=67862
مطالب مرتبط

  • علیرضا مرداد ۱۳, ۱۳۹۶ - ۹:۰۷ ق.ظ - پاسخ دادن

    اسامی که آقای محمد اصالت در نظرات فوق به مردم معرفی کرده است ، لطفا افشاء کنید یا خبر تهیه کنید. برای بنده خبر جالبی بود. ما باید بدانیم مدیران ما چه کسانی هستند. با تشکر

    (0)(0)
  • محمد اصالت مرداد ۱۰, ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ ق.ظ - پاسخ دادن

    همشهریان دلسوز و عزیز!
    بنظر بنده شهردار یک آلت دست است! آیا از حاشیه های شورای شهر سابق در مورد انتخاب شهردار اطّلاع دارید؟!
    تمام معاونت های شهرداری به افرادی که وابستگی صرفا وابستگی سیاسی دارند سپرده شده است! نمونه ایی که زبان زد همه شده است، شخصی بنام م… ر…[حذف توسط مدیر سایت] است. ایشان داماد محمد ر…[حذف توسط مدیر سایت] عضو شورای اصوالگرایان کاشان است.ایشان فورا وارد شهرداری شد در حالیکه بیکار بوده و تازه داماد …[حذف توسط مدیر سایت]، الان هم پدر زن عزیزش او را داخل شورای اصولگرایان کرده است. آقای م..ع… ف…[حذف توسط مدیر سایت] هم از دوستان نزدیک …[حذف توسط مدیر سایت] بوده است. همنین ا… ر… ط…[حذف توسط مدیر سایت](بازرس شهرداری شده است) و ایشان هم عضو شورای وصولگرایان کاشان، و…و..

    (2)(1)
  • ناشناس مرداد ۹, ۱۳۹۶ - ۹:۱۶ ب.ظ - پاسخ دادن

    سر در رو هم بذارید کنار بقیه اتفاقاتی که از جیب ما شهروندان داره خرج میشه
    پل مصلی
    ساختمان وسط میدان کمال الملک که بهش کوشک میگن
    فرودگاه
    آزادسازی های بی مورد که چیزی جز افزایش هزینه زندگی در شهر کاشان نیست
    خیابان امیریه
    و ده ها مورد دیگه، تماما از جیب شهروندان خرج میشه در حالیکه ما هیچکدوممون در جریان این اتفاقات نیستیم
    خدا آخر و عاقبت شهردار را به خیر کند

    (2)(3)
  • محمد مرداد ۹, ۱۳۹۶ - ۷:۵۳ ب.ظ - پاسخ دادن

    با سلام و عرض ادب
    احتراما کمی انصاف داشته باشیم. عملکرد شهردار حداقل در حوزه اسفالت به شدت قابل دفاع هست. یادمون نمیره اسفالت کمربندی
    سال ها کسی جرات نمی کرد سمتش بره. اما ایشون اینکارو انجام دادن. من یک ادم سیاسی نیستم و معتقدم ادم نباید مروت و جوانمردیشو فراموش کنه مخصوصا تو حوزه کاری شما دوستان.

    (5)(2)
    • مدیر سایت مرداد ۱۰, ۱۳۹۶ - ۸:۱۰ ق.ظ - پاسخ دادن

      اولاً کسی که وظیفه‌اش را انجام داده نباید توقع تشکر داشته باشه چون امتیازات و حقوق و … در این خصوص را دریافت داشته و ایشان خیلی بهتر از دیگران… .
      دوماً آسفالت از جمله مطالبات اولیه هر شهروند است اما شهردار جهادی گذاشته برای آخرین روزها تا در روزهای پایانی خودی نشان داده و بعض اشخاص…را بفرستد بنر بزنند سر چهار راه آیت الله کاشانی و دیگر خیابانها و گروههای تلگرامی که ما ادامه کار همین شهردار را میخواهیم… .
      سوماً با بدهکار شدن بیش از پیش و هدر دادن بودجه در اقداماتی مثل تیم داری ورزش حرفه‌ای به بهای فراموش شدن ورزش همگانی، بازسازی تلگرافخانه و تخریب میدان امیریه و فرودگاه و پل مصلی که ۱۰ درصد مشکلات ترافیکی شهر را حل نمیکند و ساخت غار مصنوعی که الان ادامه پروژه باعث به خطر افتادن جان همه شهروندانی شده است که از آن مسیر حرکت میکنند را شما کار مثبت ارزیابی میکنید؟ اگر قرار باشد به هر قیمتی کاری انجام شود چه نیاز به این همه ساز و دهل و آوردن شهردار از تهران و … منت بر سر مردم گذاشتن که این فرزند فلان است و بهمان… .
      اینها باید منت شهروندان را هم بکشند نه اینکه آقایی مردم را طلب کنند.

      (2)(3)
    • کاشانی زاده مرداد ۱۰, ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ ق.ظ - پاسخ دادن

      اکثر پروژه های عمرانی که در شهر انجام شده بدون نظر کارشناسی و تنها با رای و نظر شهردار بوده و خیلی از این پروژه ها به دست افرادی انجام گرفته که دوست و آشنای آقای شهردار هستند و هزینه این پروژه ها خیلی بیشتر از ارزش واقعی آن است که صدای اعتراض آقای دکتر ثابت هم بلند شده ولی جای سواله که بعداز چهار سال تازه آقایون شورا متوجه این شدن که کاشان شهر گرانی شده است… گود برداری خیابان امیریه توسط شهردار و به تایید شورا انجام گرفته و الان بعداز کلی هزینه دوباره پرکردن این گود به تایید شورا و توسط شهرداری انجام میگیرد .. آقایان مستقر در شورا بفرمایید در طول چهارسال گذشته کجا بودید؟ هر اقدام غیر کارشناسی که در شهرداری انجام گرفته مقصر آن غیر شهردار اعضای محترم شورا هم هستند.

      (2)(1)
  • علی اکبر حسینی مرداد ۹, ۱۳۹۶ - ۵:۵۶ ب.ظ - پاسخ دادن

    به قول یه بنده خدا ، مادر شهردار بعدی بگردد ! چون او هست با دریایی از بدهی های باقی مانده از شهردار قبلی!
    وشهردار بعدی ، شهردار نیست بلکه منشی پرداخت بدهی های شهردار قبلی است و افتخارات آنرا شهردار قبلی برای خود کسب کرد. و صد البته با جیب مبارک مردم .

    (4)(2)
  • ناشناس مرداد ۹, ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ ق.ظ - پاسخ دادن

    یعنی واقعا فکر میکنید که سامانه ۱۳۷ ناگهانی پدیدار شده؟؟!!! مطمئن هستم که یا اطلاعی از فعالیتهای شهرداری ندارید یا غرضورزانه قلم سرایی کرده اید.در هر دو صورت این خارج از رسالت یک خبرنگار عادل و مطلع و منصف هست.

    (3)(3)
    • مدیر سایت مرداد ۹, ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ ق.ظ - پاسخ دادن

      ببینم برای دل خودتان دروغ می‌گویید یا قصد انحراف شهروندان را دارید؟ نمیفهمید یا مردم را نادان فرض می‌کنید؟
      البته شهردار و دوستانش هر نقدی را غرض ورزی میدانند و برای ما خیلی دور از ذهن نیست!
      گفته شده «تبلیغ سامانه ۱۳۷» نه سامانه ۱۳۷!!!!
      توجه کنید: «…و تبلیغ سامانه شکایات شهروندان (۱۳۷) که در این چهار سال به چشم نمی‌خورد اما به‌یک‌باره پدیدار شد…»

      (4)(1)

    دیدگاه شما

    لطفا مقدار صحیح را در کادر زیر وارد نمایید: