تاریخ ارسال : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت : ۲:۲۲ ب.ظ ۹ نظر
Print Friendly
در یک گروه تلگرامی منتشر شده است:

خطر ریزش تونل‌ غار مصنوعی را تهدید می‌کند

کاشان نیوز: به نقل از یک گروه تلگرامی که اخبار شهر کاشان را اشتراک گذاری می‌کند خبری در خصوص تونلی در زیر بلوار ورودی کاشان منتشر شده است و  آورده است که شهرداری قصد مرتبط کردن مجموعه غار مصنوعی فعلی را با غاری دیگر در طرف مقابل آن توسط یک تونل در زیر بلوار دارد که بعلت عدم رعایت اصول ایمنی این تونل در خطر ریزش قرار دارد. بدیهی است وجود کمترین احتمال در این خصوص ضرورت بررسی دقیق و همه جانبه آن را نشان میدهد، چه وقوع آن ممکن است قابل جبران نباشد.

در این خبر آمده است؛ با توجه به  تونل غار مصنوعی ایجادشده که از طرف شهرداری به‌عنوان «بزرگ‌ترین غار مصنوعی جهان»! تبلیغات فراوانی پیرامون آن انجام‌شده است؛ درخطر ریزش قرار دارد.
این غار که برای هر مترمربع آن هزینه‌ای بالغ‌بر ۳ میلیون تومان پرداخت‌شده است فاقد رعایت اصول ایمنی و مقاوم‌سازی در سازه است. این موضوعی است که جمعی از مهندسین عمران به آن اعتراض کرده‌اند و در حال آماده‌سازی طوماری برای ارائه به سازمان بازرسی هستند.
شهرداری بدون رعایت اصول کارشناسی برای اتصال دو مجموعه غار احداث‌شده که در دو طرف بلوار امام رضا (ع) قرارداد اقدام به احداث تونل از زیر بلوار کرده است که بارندگی‌های بهار امسال و جاری شدن سیلاب از طرف اتوبان روانه این تونل می‌شود و تونل پر از آب می‌شود که شهرداری تلاش می‌کند تا آب آن را تخلیه کند که با اخطار مدیریت بحران شهرستان شهردار دستور می‌دهد ورودی تونل مسدود شود.
چندی پیش پیمانکار مربوطه پیام‌هایی به برخی اعضای شورا می‌فرستد و ضمن تائید احتمال ریزش تونل از آن‌ها می‌خواهد با اختصاص بودجه‌ای این مشکل را برطرف کنند.
همچنین چندی پیش یک کارشناس راهنمایی و رانندگی اصل احداث این غار را به جهت سرعتی که خودروها هنگام خروج از اتوبان دارند و به‌یک‌باره با تجمع افراد و خودروها در این محل مواجه می‌شوند غیر کارشناسی و حادثه‌ساز عنوان کرده بود.
این طرح نیز همانند اغلب طرح‌های شهرداری نه مطالعه فنی و کارشناسی و نه مجوز شورای ترافیک را دارد.
گفته می شود چندی پیش شورای شهر نیز در مورد این مجموعه و خطراتی که برای شهروندان دارد به سازمان بازرسی اطلاع‌رسانی کرده است.
با توجه به اهمیت رعایت ایمنی فضاهای شهری به‌ویژه با توجه به تبلیغات وسیعی که شهرداری برای تشویق شهروندان به استفاده از این غار کرده است؛ لازم و ضروری است با قید فوریت و در اولین فرصت دستگاه‌های مسئول ازجمله فرمانداری، مدیریت بحران، مدیریت راهنمایی و رانندگی، دادستانی، شورای شهر و… با تشکیل جلسه‌ای شهرداری را نسبت به رعایت اصول اولیه ایمنی و استاندارد و رعایت حقوق شهروندی آگاه نمایند و از هرگونه خطر و حادثه‌ای پیشگیری کنند.

لینک خبر: http://kashannews.net/?p=68096
مطالب مرتبط

  • سعید مرداد ۳۰, ۱۳۹۶ - ۷:۵۰ ق.ظ - پاسخ دادن

    سوال چرا کاشان نیوز دنبال تخریبه مستد میگم

    (0)(0)
  • مهدی رسولی مرداد ۲۹, ۱۳۹۶ - ۲:۰۵ ب.ظ - پاسخ دادن

    برادر عزیز
    هر کسی دارای مشکلی هست و وظیفه همه هست که انتقاد سازنده کنند. من هم اسمی از کسی نبردم. اما از لحاظ اخلاقی تصور بنده این است که کاری صحیحی نیست که خبری بدون مستندات اعلام شود. این نوع خبر شایعه پراکنی است. دقیقاً مثل اینکه من بگویم برج میلاد کج است … شما هم به نقل از بنده بنویسید برج میلاد کج است …
    امیدوارم تونسته باشم منظورم رو برسونم.
    اما در مقام انتقاد از سایت شما؛ تصور بنده اینه که خبرهای شما از انتقاد سازنده پا رو فراتر گذاشته است؛ البته مشکلی نیست بنده به عنوان شهروند از خبرهاتون استفاده می کنم. روزانه مطالعه می کنم. اما میزان غرض ورزی شما نسبت به بعضی از سازمان ها نسبت به انتقاد سازندتون چربیده است…

    امیدوارم خبررسانیتون هر روز بهتر از قبل باشد. موفق باشید.

    (3)(0)
    • مدیر سایت مرداد ۲۹, ۱۳۹۶ - ۳:۲۲ ب.ظ - پاسخ دادن

      انتقاد سازنده!!؟؟عرض ورزی!!!؟؟ یعنی بنویسم شهر کاشان و شهردارش مثل گل و گلاب هستند آقای رسولی؟ ۴ سال است که هر چه نوشتیم و درخواست مصاحبه کردیم و سوال کردیم جز بی اعتنایی متکبرانه هیچ جوابی دریافت نکردیم! کرامت انسانی‌تان کجا رفته؟ کدام مدیر معقول و قانون‌مداری ۴ سال بی اعتنا به صدها سوال از طرف رسانه‌ای که اولین رسانه منتشر کننده رزومه او بوده با تکبر بی توجهی پیشه میکند؟ ما دلیلش را ناتوانی شهردار در پاسخگویی و بی اعتقادی به پاسخگو بودن میدانیم. دیگر بس است، انتقاد سازنده!
      وقتی پلاسکو فروریخت تنها مقصر مسئولین نبودند، علاوه بر شهردار و شورای شهر تهران رسانه‌ها هم که بعدها معلوم شد مطلع بودند و کاری نکرده بودند در خون هموطنان ما سهیم هستند.
      تونل احداث شده غیر استاندارده، ما اسکرین شات تلگرام کارشناسانی را داریم که خطاب به اعضای شورا تقویت تونل را ضروری اعلام کرده‌اند. با این حال باید سکوت کنیم و اعلام خطر نکنیم؟ صبر کنیم تا فروبریزد؟ مثل زمانی که سیلاب افتاد توی تونل و آتش نشانی را با عجله آوردند آب را تخلیه کند تا تونلی که زیر بلوار کنده شده و خطر نفوذ آب در آن وجود دارد ریزش نکند.
      زهی به وجدانتان!

      (0)(2)
  • مرتضی جعفرکاشان مرداد ۲۹, ۱۳۹۶ - ۱:۱۳ ق.ظ - پاسخ دادن

    واقعا متاسفم برای این گونه حاشیه سازی ها و جو سازی های بی اساس.
    مگر هر خبری و هر تهمتی بی اساسی باید بهش دامن زده بشه اونم تحت پوشش حافظ منافع حوق مردم یا حقوق شهروندان…..

    بزرگواران چرخاننده سایت کاشان نیوز لطفا فراجناحی رفتار کنید شما با شهردار و شهرداری جبه دارین چرا عده ای دیگه رو متضرر میکنید؟ خبری بی اساسی که شما منتشر کردید دقیقا داره به منافع شهروندان لطمه میزنه . انسان شریفی که اونجا رو راه اندازی کرده و هدفش ایجا فضایی جذاب برای شهروندان و ترویست و گردشگران هست و منافع شهر رو در بر میگیره چرا باید متضرر بشه با این تبلیغات سوء و جناحی شما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    قطعا ایشون حق شکایت از شما رو برای خودش محفوظ میدونه به دلیل انتشار اخبار کذب و تبلیغات علیه کارش …

    (4)(0)
    • مدیر سایت مرداد ۲۹, ۱۳۹۶ - ۹:۳۹ ق.ظ - پاسخ دادن

      آقای مرتضی جعفر کاشان! یک بار ارباب شما برای کاشان نیوز و مدیر مسئولش شکایت کرد نتیجه‌اش را هم دید، «عرض» خودت را بیش از این نبر و ما را به زحمت جواب دادن نینداز!
      واما منافع مردم کاشان، لطفاً یه سر به نطنز بزن، یا به نراق! نگفتم برو اصفهان و شیراز را ببین و شرایط خیابانها، بلوارها، ساخت و ساز و … را ببین تا بفهمی حقوق مردم کاشان آنجایی ضایع شده است که شهردار در برج عاج خود دستور پل (۱۱میلیاردتومانی) مصلی و فرودگاه (۲۰ میلیارد تومان+ هزینه ماهانه ۳۰۰میلیون تومانی) و کوشک کمال الملک را میدانی در مرکز پرترافیک شهر صادر کرده و جدول گذاری دوبله را در جهان برای اولین بار اجرا کرده و پارکی را در ناجی آباد، که بجای درخت و گیاه جدول کاشته و آسفالت را گذاشته برای آخرین روزهای مدیریت‌اش تا مردم را سیاه کند.

      (0)(3)
  • مهدی رسولی مرداد ۲۸, ۱۳۹۶ - ۷:۲۵ ب.ظ - پاسخ دادن

    سلام خسته نباشید. یک گروه تلگرامی صلاحیت این رو داره که اعلام کنه تونل خطر روبرو هست؟ بر چه اساسی؟ بر چه مستنداتی. لطفاً ارائه بفرمایید.
    و آیا صحیح است که سایت خبرگزاری شما خبری رو که اساس و پایه نداره منتشر کنه؟
    سپاسگذارم

    (6)(0)
    • مدیر سایت مرداد ۲۸, ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ ب.ظ - پاسخ دادن

      آقای مهدی رسولی عزیز، یادتان نرود که هر کشوری، هر شهری و هر شهرداری و شورایی و … برای رتق وفتق امور مردم تاسیس شده است، حقوق می‌گیرند، احترم و امتیاز و جایگاه دارند تا به امور مردم رسیدگی کنند، اگر قرار باشد این نهادها برای مردم نباشد چه وجهی از وجود دارند؟ و اما مردم یعنی همین کانال‌های تلگرامی و سایت‌ها و روزنامه‌ها، … .
      و گذشته از این احتمال تصدیق یا تکذیب در هر خبر و گزارشی وجود دارد، اما احتمال خطر برای شهروندان آنقدر مهم است که در صورت کمترین احتمال برای چنین خطری مسئولان باید تمام تلاش خود را بکار ببرند تا چنین خطری اگر احتمالی هم هست در جامعه ایجاد نشود. عجیب است از شهروندی که چنین خطری را می‌شنود و بجای اظهارنظر در خصوص آن رسانه و تلگرام را متهم می‌کند!

      (0)(2)
      • مهدی رسولی مرداد ۲۹, ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸ ق.ظ - پاسخ دادن

        نظر بنده را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

        اگر مشکلی در این مورد وجود دارد کسی که این مطالب رو منتشر کرده است می تونه مستندات رو هم منتشر کنه؛ ضمن اینکه به جای ایجاد ترس در دل مردم بهتر بود به مسئولین مربوطه انتقال داده می شد … نه اینکه اول خبری در یک کانال تلگرامی زده بشه و بعد سایت شما به استناد به اون خبر رو نشر بده … این یعنی چه دقیقاً؟

        ضمن اینکه درست است که احتمال خطر رو باید جدی گرفت اما اگه من بیام بی اساس و بی پایه و بدون مدرک بگم خونه شما در حال خراب شدنه شما قبول می کنی؟؟؟؟؟

        لطفا وقتی خبری رو منتشر می کنید مستندات اون رو هم منتشر کنید تا مردم شفاف شوند در غیر این صورت از اشاعه خبرهای بی اساس و پایه پرهیز کنید…
        تشکر

        (5)(0)
        • مدیر سایت مرداد ۲۹, ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ ق.ظ - پاسخ دادن

          جناب رسولی، شهر اگر مدیری وظیفه شناس داشته باشد باید در این گونه موارد بجای شانتاژ و تهدید و شکایت یک جوابیه معقول و منطقی برای نشریه بفرستد و بفرمایید که شما (رسانه) را قبول نداریم! اما به احترام مردم وشهروندان، این هم جواب و رسوا کند دروغگو را.
          اما به چه دلیل شما خود را موظف به دفاع از کسانی میدانید که توان نوشتن یک جوابیه به مطبوعات و رسانه را ندارند؟(مقصود ما منکوب شما نیست، شما حق دارید بعنوان یک شهروند اظهار نظر و انتقاد کنید، اما شهردار و دیگر مسئولان این ماجرا کجایند؟!!! وبه چه کار مهمی جز پاسخ به افکار عمومی مشغول‌اند؟؟).

          (1)(3)

    دیدگاه شما

    لطفا مقدار صحیح را در کادر زیر وارد نمایید: