تاریخ ارسال : ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت : ۳:۵۷ ب.ظ ۲۰ نظر
Print Friendly
اعتراض پزشکان و کارکنان دانشگاه پزشکی کاشان به تسلط اصفهان بر این دانشگاه پیشرو؛

دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خطر است

*بر اساس یک تصمیم وزارتی قرار است دانشگاه علوم پزشکی کاشان که حدود 30 سال پیش‌ازاین با نیک‌اندیشی عده‌ای افراد خیر و آینده‌نگر با هدایت‌گری و رهبری مرحوم آیت‌الله سید مهدی یثربی نماینده فقید ولی‌فقیه و امام‌جمعه وقت کاشان شکل گرفت و افرادی ازجمله مرحوم تفضلی و فقیهی و مهندس جمالی و محلوجی و پزشکان سخت‌کوشی همچون دکتر نمکی، دکتر خدمت، دکتر زارع، دکتر عبداللهی و... جمع بزرگ و سخت‌کوش و دل سوزی از پزشکان و مدیران و کارکنان دانشگاه تا امروز سرپا مانده و هرروزعلی رغم موانع و مشکل تراشی ها گام‌های توسعه را به‌سرعت طی کرده است؛ درخطر توقف و توقیف و کاهش رتبه قرار دارد و بر اساس آخرین خبرهای رسیده قرار است به‌زودی مراسم معارفه رئیس جدید با ساختار جدید برگزار شود. * دکتر ساداتی نژاد تنها به نشانه اعتراض گفته است در آیین معارفه رییس جدید شرکت نمی کند؛ این در حالیست که گفته می شود گزینه جدید ریاست را خود ایشان معرفی کرده است! * هنوز معلوم نیست که آیا کاشان و مدیران ارشد آن اتحاد، اقتدار و نفوذی چون گذشته دارند تا روی تصمیم وزیر بهداشت تأثیرگذار باشند و منطقه کاشان که سال‌هاست آرام‌آرام گام‌های توسعه را پیش می‌برد و در آرزوی استان شدن است را با این اقدام محدود و تهدید نکنند.
این عکس تزئینی است

* این عکس تزئینی است

کاشان نیوز: انتشار خبر تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در بین جامعه پزشکان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و بخش‌های مختلف بهداشت و درمان موجی از نارضایتی و نگرانی را برانگیخته است و جامعه پزشکی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در نظر دارند در واکنش به این اقدام در روزهای آینده با تشکیل جلسات فوق‌العاده سازمان نظام پزشکی به جمع‌بندی و تصمیم‌گیری برای بیان و انعکاس اعتراض گسترده خود برسند.

در روزهای گذشته تعداد زیادی از پزشکان کاشانی در تماس با کاشان نیوز به این موضوع اعتراض کرده‌اند و خواستار همراهی رسانه‌ها با این تعرض آشکار به حقوق شهروندان کاشانی و استقلال منطقه کاشان شده‌اند.

این پزشکان نه‌تنها به تغییر رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان معترض نیستند بلکه تغییر را فصلی تازه برای رشد و توسعه این دانشگاه و لازم می‌دانند اما آنچه اعتراض جامعه پزشکی را برانگیخته این است که دانشگاه پزشکی کاشان از ابتدای تشکیل تاکنون به‌عنوان یک‌قطب دانشگاهی مستقل شناخته‌شده و رئیس آن از طرف وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی انتخاب و حکم خود را دریافت می‌کرده است. این در حالی است که در تغییری معنادار و شیطنت‌آمیز حکم رئیس جدید دانشگاه پزشکی کاشان را رئیس دانشگاه پزشکی اصفهان امضا کرده است و قرار است به‌زودی معارفه وی برگزار شود.

واکنش نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی

دکتر عباسعلی منصوری نماینده سابق مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی تا پایان دوره نمایندگی خود بارها در خصوص تغییر رئیس دانشگاه و انتخاب رئیس جدید از طرف اصفهان واکنش نشان داد و مقاومت ایشان مانع این کار شد و علی‌رغم همسو نبودند رئیس فعلی دانشگاه پزشکی کاشان باسیاست‌های دولت تدبیر و امید و اعتراضی که گروه‌های مختلف پزشکی و کارکنان دانشگاه نسبت به عملکرد وی داشتند زیر باز فشار تغییر رئیس و زیرمجموعه استان اصفهان رفتن دانشگاه علوم پزشکی کاشان نرفت.

این در حالی است که در دوره نمایندگی نماینده جدید مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی و تلاشی که ایشان برای تغییر برخی از مسئولین ادارات کاشان دارد! این تن دادن به خواسته اصفهانی‌ها که مانع‌تراشی‌های آن‌ها درراه توسعه منطقه کاشان سابقه تاریخی دارد و زن و مرد و کوچک بزرگ منطقه کاشان از آن خاطراتی تلخ در ذهن دارند در حال وقوع است.

یکی از پزشکان کاشانی در این زمینه به کاشان نیوز می‌گوید: با دکتر ساداتی نژاد  تلفنی صحبت کردم ایشان عنوان کردند من مخالفم که اصفهان حکم رئیس دانشگاه کاشان امضا کند  و در جلسه معارفه هم به اعتراض شرکت نمی‌کنم!

%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%be%d8%b2%d8%b4%da%a9%db%8cنگرانی ها و سوالات بی پاسخ پزشکان

این پاسخ نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی جامعه پزشکی کاشان را بهت‌زده کرده است! که آیا تنها شرکت نکردن نماینده در مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه پزشکی کاشان تنها اقدامی است که نماینده می‌تواند انجام دهد؟ اصلاً شرکت نکردن ایشان چه تأثیری در برگزار نشدن مراسم معارفه دارد؟ آیا گفتگوهایی پشت پرده‌در خصوص گرفتن استقلال کاشان و پایین آمدن رتبه و درجه دانشگاه علوم پزشکی آن وجود دارد؟ چرا این بدعت خطرناک که ظاهراً اولین دانشگاهی است که قراراست این‌گونه حکم رئیس آن صادر شود از کاشان شروع می‌شود؟ و چرا نماینده قبل از صدور حکم اقدامی انجام نداده و حالا می‌خواهد در مراسم معارفه شرکت نکند!

از طرفی دیگر پزشکان کاشانی که گویا از اقدامات نماینده ناامید شده‌اند بر این موضوع اشاره و تا کید دارند که رئیس جدید که بر اساس اخبار شنیده‌شده نام دکتر ابراهیم کوچکی نصرآبادی برای تصدی آن مطرح است نباید به امضای حکم خود از طرف رئیس دانشگاه پزشکی اصفهان تن بدهد و برای حفظ جایگاه و شأن دانشگاه پزشکی کاشان و منطقه کاشان و مردم لایق آن باید خواستار امضای حکم خود از طرف وزیر بهداشت باشد.

یکی از پزشکان کاشانی با مرموز خواندن واکنش دکتر ساداتی نژاد و یادآوری اخبار قبل از انتخابات که ایشان گفته بودند اگر نماینده شوند اول کاری که بکنند رئیس دانشگاه پزشکی کاشان را عوض می‌کنند بااینکه الآن اظهار بی‌اطلاعی از ریاست آقای دکتر کوچکی می‌کنند تناقض دارد، گفت: در جلسه معارفه کسی که توسط نماینده معرفی‌شده شرکت نکردن جای تأمل دارد. خودش تلاش کرده تا گزینه موردنظرش حکم بگیرد و حالا می‌گوید نمی‌خواهد در جلسه معارفه شرکت کند؟ آیا این رفتار کندذهن تصور کردن یک جمع فرهیخته و دانشگاهی نیست؟!

فرماندار کاشان: به مردم اطمینان می دهم تمام تلاش خودم را به کار گیرم!

کاشان نیوز برای جویا شدن نظر فرماندار کاشان در این خصوص با دکتر حمیدرضا مؤمنیان تماس گرفت. وی بحث تغییر رئیس دانشگاه پزشکی را موضوعی دانست که مدت‌ها است مطرح بوده است ولی یک بحث مهم‌تر که در حاشیه  آن مطرح بوده این است که می‌خواهند دانشگاه علوم پزشکی کاشان که بیش از ۳۰ سال است مستقل بوده به اصفهان الحاق کنند؛ که ما با آن مخالفیم و این بحث برای ما مهم‌تر از بحث تغییر رئیس دانشگاه است و تلاش می‌کنیم که اتفاق نیفتد. وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما در خصوص اینکه چه اقداماتی برای این اتفاق انجام‌شده است گفت: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم فرمانداری و امام‌جمعه محترم موافق این تغییر نیستند هرچند بعضی‌ها گزینه‌هایی را برای ریاست دانشگاه دارند و مطرح کرده‌اند ولی عرض کردم مشکل اصلی که برای ما داری اهمیت است جلوگیری از این تغییرات ساختاری است که از تغییر رئیس و معرفی گزینه مهم‌تر است. البته این موضوع برمی‌گردد به تصمیماتی که وزارت بهداشت گرفته که مدیریت دانش کاه‌های پزشکی را استانی کند ولی حرف ما این است که وضعیت کاشان باوجود تمام ویژگی‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد بسیار متفاوت است و باید ویژه دیده شود.

فرماندار کاشان در ادامه به شهروندان کاشانی اطمینان داد تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این اقدام صورت خواهد داد و نتایج را به اطلاع شهروندان خواهد رساند.

%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%da%a9%d8%a7%d8%b4%d8%a7%d9%86سکوت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان

در این میان دانشگاه پزشکی کاشان و مسئولان وقت آن هیچ‌گونه واکنشی نسبت به این خبر نشان نداده‌اند، روابط عمومی دانشگاه پزشکی کاشان که ارتباط خوبی با رسانه‌ها دارد تاکنون هیچ واکنشی به این نگرانی جامعه پزشکی و تبعات منفی تحت پوشش قرار گرفتن این دانشگاه توسط دانشگاه اصفهان از خود بروز و نشان نداده است که البته این رفتار کاملاً طبیعی است چراکه فضای خیر و شر هر واکنشی برای دوستان روابط عمومی دانشگاه کاملاً مبهم است و لذا سکوت را بهترین شیوه برای گذر از این ماجرا تشخیص داده‌اند!

سرنوشت یادگار بزرگان شهر در هاله ای از ابهام

تلاش خبرنگار ما تا زمان تنظیم این گزارش برای تماس با نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل به نتیجه نرسید اما آنچه تا این لحظه مشخص است بر اساس یک تصمیم وزارتی قرار است دانشگاه علوم پزشکی کاشان که حدود ۳۰ سال پیش‌ازاین با نیک‌اندیشی عده‌ای افراد خیر و آینده‌نگر با هدایت‌گری و رهبری مرحوم آیت‌الله سید مهدی یثربی نماینده فقید ولی‌فقیه و امام‌جمعه وقت کاشان شکل گرفت و افرادی ازجمله مرحوم تفضلی و فقیهی و مهندس جمالی و محلوجی و پزشکان سخت‌کوشی همچون دکتر نمکی، دکتر خدمت، دکتر زارع، دکتر عبداللهی و… جمع بزرگ و سخت‌کوش و دل سوزی از پزشکان و مدیران و کارکنان دانشگاه تا امروز سرپا مانده و هرروزعلی رغم موانع و مشکل تراشی ها  گام‌های توسعه را به‌سرعت طی کرده است؛ درخطر توقف و توقیف و کاهش رتبه قرار دارد و بر اساس آخرین خبرهای رسیده قرار است به‌زودی مراسم معارفه رئیس جدید با ساختار جدید برگزار شود.

تا اینجای کار معلوم شده دکتر ساداتی نژاد تنها به نشانه  اعتراض در آن مراسم شرکت نخواهد کرد! ولی هنوز معلوم نیست که آیا کاشان و مدیران ارشد آن اتحاد، اقتدار و نفوذی چون گذشته دارند تا روی تصمیم وزیر بهداشت تأثیرگذار باشند و منطقه کاشان که سال‌هاست آرام‌آرام گام‌های توسعه را پیش می‌برد و در آرزوی استان شدن است را با این اقدام محدود و تهدید نکنند.

باید صبر کرد و منتظر تحولات روزهای آینده ماند…

 

لینک خبر: http://kashannews.net/?p=60561
مطالب مرتبط

  • sajad تیر ۵, ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ ق.ظ - پاسخ دادن

    اولا:کاشانیها برای تحصیل و کار به اصفهان میان و برعکس جوان اصفهانی هم برای تحصیل و کار به کاشان میاد. ولی تفاوت اینه که زندگی دانشجویی و شغلی در کاشان پرمشقته.
    دوما:در تهران مرکزیت بسیار بیشتر از اصفهان است. حتی در شهر تهران زندگی بسیار طبقاتی است چه برسه به حومه تهران (که زاغه نشین) محسوب میشن!

    (1)(0)
  • ارسلان تیر ۴, ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ ب.ظ - پاسخ دادن

    من هفت سال در دانشگاه علوم پزشکی کاشان درس خواندم. و از سیستم اداری و شرایط خوابگاهی افتضاح بود! جو شهر کاشان خوب نیست و نگاه های مردم ب غریبه ها سنگین است ک بیشتر بخاطر طرز پوشش جوانها است (شلوار جین و آرایش). بنظرم حساسیت کاشانی ها در مورد اصفهان نابجاست. درحالیکه استان اصفهان مناطق بسیار پرپتانسیل تر با مردم سخت کوش، با استعداد و با مناطق جغرافیایی خوش آب و هواتری برای سرمایه گذاری علمی و اقتصادی دارد ولی سیاست های حکومتی خواهان این شکل از تقسیم بندی و توزیع بودجه شده است. متاسفانه

    (1)(1)
  • رضایی بهمن ۱۲, ۱۳۹۵ - ۷:۵۰ ب.ظ - پاسخ دادن

    منطقه هفت: شامل دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان، یزد، کاشان و شهرکرد است
    در دیماه با امضای وزیر سه رییس دانشگاه یاسوج اردبیل سنندج
    از زیر گروه
    منطقه پنج: شامل دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، جهرم، فسا، بندرعباس، بوشهر، یاسوج
    منطقه سه: شامل دانشگاه های علوم پزشکی کرمانشاه، همدان، کردستان و ایلام
    منطقه دو: شامل دانشگاه های علوم پزشکی تبریز، ارومیه، اردبیل

    بهانه عدم صدور ابلاغ رییس جدید از سوی وزیر منتفی است.

    (2)(0)
  • مازیار از اصفهان مهر ۶, ۱۳۹۵ - ۶:۲۰ ق.ظ - پاسخ دادن

    آخه شما چه قرابت فرهنگی و اجتماعی با تهران دارید. اصفهان را بیخیال اصلا شما چرا با اینهمه ادعای فرهنگ و تمدن وقدمت شهرنشینی حاضر نیستید خودتان باشید و خود را به تهرانی ها می چسبونید که زیر ۴۰۰ سال تاریخچه شهرنشینی دارد. تهرانی که ۷۲ ملته که دیگه تهران نیست که شما ادعای تهرانی بودن و ..می کنید چرا موبایل هاتون همه۰۹۱۲ (موبایل فروشی های کاشان برچسب بزرگی پشت شیشه زدند که ۰۹۱۲ موجود است من این رو در هیچ شهری ندیدم )و ماشین هاتون پلاک تهرانه در صورتی که همتون کاشانی هستید ؟ ؟؟؟ اینکه میگوئید شهرهای دیگه هم با ما… این رو قبول ندارم و بهتر است تفکرات ناسیونالیستی بیمارگونه خودتون رو به مردم شهرهای دیگه نسبت ندید من بواسطه کارم ایران گردی کردم ولی در هیچ شهری حتی از همان شهرهای چسبیده به اصفهان این همه تعصب و دشمنی ندیدم .واقعا گمان میکنید اگر زیر نظر استان تهران بودید اوضاع بهتری داشتید (ری ، اسلام شهر ، شهریار و … را ببینید )؟؟دوست عزیز مشکل محرومیت شهرستان ها نسبت به مرکز یک مشکل کشوری و اساسی است و مربوط به سیاست های نظام است چرا ما مردم خودمون رو بازیچه این بحث کردیم بخصوص در چند سال اخیر خیلی به این قضیه دامن زده شده . چرا و از کجا نمی دونم ، من ۸ سال است که کاشانم مطمئن باش که دوست داشتم کاشان هم شبیه به اصفهان بود تا اینقدر دلتنگ اصفهان نمی شدم ولی قبول کن که خودتان هم مقصرید ، از قدیم گفته اند حق گرفتنی است در همین محیط کار خود من علیرغم حقوق پایین ، همکاران کاشانی من حاضر نیستند یک اعتراض قانونی و حقوقی به مدیر خود بکنند و پیشگام برگزاری جلسه اعتراضی من و ۴ نفر اصفهانی دیگر بودیم در حالی که در جمع های خصوصی داد کاشانی ها به هواست ولی پای عمل که به میان می اید میدان را خالی می کنند ، شاید این حرف من چاپ نشه ولی این همه بودجه که در این هیئات خرج می کنید کجاش در همان تهران و اصفهان خرج میشه و کجای این فرهنگ حاد مذهبی شبیه ما اصفهانی ها یا تهرانی هاست ؟؟؟؟ روزی نیست که مردم عادی در کاشان به همسر بنده و همکاران غیر کاشانی ام تذکرات حجابی و .. ندهند کجا در تهران چنین چیزی سراغ دارید؟ ، شما هنوز با شلوار لی و رژ لب و ۴ تا تار مو مشکل دارید چی میگی!!!!!!!!

    (2)(2)
    • علی مهر ۶, ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ ب.ظ - پاسخ دادن

      من نمی خواهم جواب شما را بدهم چون نیازی نمی بینم این مسیله مانند روز روشنه اول اینکه کی گفته ما با تهران قرابت فرهنگی داریم ؟ گفتم با اصفهان قرابت فرهنگی نداریم !! درسته کاملا شما تا به نجف اباد پسوند اصفهان نداشته باشه هیچ کس ان را قبوا نمی کونه .. اصلا خودتان تا حالا در این ۳۳ سال دیده اید کسی بگه کاشان اصفهان !!! نه مفهوم قرابت را فهمیدید !!!دوم اینکه منظور از تهران نگاه کلی تهران است نه دیدگاه بسته شما !!! ایا کردستان قرابت فرهنگی با تهران !!! ایا مازندران قرابت فرهنگی داره!!! نه منظور اینه منطقه کاشان یک منطقه فرهنگی مجزا ست و شایسته است مانند بقیه شهرها هم تراز خود مانند اراک و قزوین … استان باشه … تعصب !!! عجب شما چرا سرتون زیر برف کردید ……بله مردم کاشان حاضرند زیر مجمومه تهران باشند چون دیدگاه تهران کشوری است نه اقتصادی !!! هر چه کاشان تا حالا داره از تهرانه .. اخر اینکه هییت های مذهبی در کاشان جز فرهنگ مردم ان است مانند دیگر قرهنگ های اصفهان و خصوصیات آن این دلیل بر بدی نیست … در ثانی اگر کاشان نباشه اصفهان هیچ شهری درست حسابی نداره !!! این نشانه مدیریت اقتصادی شماهاست که ۲۴ شهرستان شما اندازه کاشان امکانات نداره !!!! همین دانشکاه کاشان ۱۱ رشته تخصصی خودش تربیت می کنه برای کل کشور !!! نگاه کنید هیچ از شهرستان های اصفهان دکتر عمومی هم ندارند!!! باید بروند اصفهان !!! اقا بی خیال اگه کاشان از اصفهان گرفته شود تمام شاخص های ان افت می کنه !! چون مدیران اصفهانی فقط به فکر مرکز بودهاند ..

      (1)(2)
  • مازیار از اصفهان مهر ۴, ۱۳۹۵ - ۴:۵۹ ق.ظ - پاسخ دادن

    سوال من از تمام کاشانی ها ؟ چرا گمان میکنید اینقدر حق شما خورده میشود ؟ حتی حاضر نیستید به یک قانون کشوری تن دهید اگر تهرانی ها با چرب زبانی همین کار را میکردند (انتخاب رئیس دانشگاه ..) تشکر هم میکردید و حتی از اینکه ایشان از تهران آمده اند که حق کاشانی ها را بخورند افتخار هم می کردید (والله اگه غیر اینه بگید ) ولی اینقدر تعصب و بدگمانی به اصفهان از کجا آمده ؟ بارها شاهد آن بودم که همکاران و اطرافیانم بدون سر و صدا به اصفهان برای خرید و گردش و امورات پزشکی و خواستگاری و … میآیند و لی حاضر نیستند آن را آشکار کنند به چه علت ؟ چرا نمی خواهید یکبار برای همیشه این تفکرات کهنه و جدایی طلبانه رو کنار بگذارید والله ما را هم حساس کردید باور کنید ما چنین حسی نسبت به هیچیک از شهرهای ایران نداشتیم و نداریم اگر ما هم میخواستیم مثل شما فکر کنیم پس باید روزی هزار بار بگیم تهران حق ما را می خورد ، رها کنید

    (1)(2)
    • جواب مازیار مهر ۴, ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ ب.ظ - پاسخ دادن

      اگه حق اصفهان خورده شده توسط مر کز نشینان (مترو ورشگاه و…) درسته !!! (به گفته خود مسیولین و مردم اصفهان ) اما اصفهان ۲۰ برابر حق شهرستان های خود را خورده است … همه می دانند … اصفهان ۲۴ شهرستان داره ۱۲۴ شهر …. کدام انها اصلا می شه اسم شهر روی انها گذاشت !!! حتی شهرستانهای چسبیده به شما هم که با شما اشتراک فرهنگی و سیاسی دارند از شما ناراضی اند ببینید همین خمینی شهر !!! هنوز بعد از ۴۰ سال نتوانسته اید با یک خیابان به تفاهم برسید !!! کاشان تا سال ۵۶ زیر مجموعه استان تهران بوده است … هیچ تناسب فرهنگی و اجتماعی با اصفهان نداره خود شما حیلی بهتر می دونید فقط در این ۳۳ سال روابط خشک ناچار اداری داشته است و بس … در ضمن این تعصب نیست واقعیت است . بعدش شما یک سر بروید تهران متوجه اصفهانی بودن حود بشوید . در ضمن سری به چهار محال بزنید سری به خوزستان بزنید ….. اینها چرا با شما رابطه خوبی ندارند ؟ در اخر دانشگاهی با بودجه خود مردم کاشان ساخته شده است لزومی به مدیر اصفهانی نداره

      (1)(1)
  • عضو هیات علمی دانشگاه مهر ۳, ۱۳۹۵ - ۶:۴۰ ق.ظ - پاسخ دادن

    کاش مدیریت های سالهای اخیر شهر به گونه ای بود که اقتدار دانشگاه به حدی میرسید که کسی در ذهن خود هم تصور اینکه کاشان یک دانشگاه کوچک است و می تواند زیر نظر اصفهان باشد راه نمی داد. اگر این اتفاق الان نیافتد با روند موجود سالهای بعد اتفاق خواهد افتاد. راهکار جلوگیری از ان ایجاد تعصب به منطقه مان است اعضای هیات علمی و پرسنل دانشگاه باید همه تلاش را می کردند که بجای بی تفاوتی به روسا و بعضا تملق خودشان همانگونه که الان نگرانند قبلا هم نسبت به تصمیمات و بی برنامه گیها واکشن نشان می دادند. ما اعضای هیات علمی معتقدیم ساختار مدیریتی دانشگاه باید تغییر کند و ملاک یک مدیر رسیدن به اهداف بلند مدت و ارزش گذاری بر نیروهای انسانی هر مجموعه باشد و نه تحکیم پایه های قدرت. و شدیدا با استیلای اصفهان بر کاشان مخالفیم . هرچند احاطه روسای قطب یک طرح جدید کشوری است اما باید با ان مقابله کرد چون تجربه و قراین موجود نشان میدهد اگر این اتفاق بیافتد همه چیز و از جمله عزت نفس دانشگاه از بین خواهد رفت.

    (0)(1)
  • مازیار از اصفهان شهریور ۲۹, ۱۳۹۵ - ۷:۵۶ ق.ظ - پاسخ دادن

    این قانون در تمام مناطق و استانهای کشور حاکم است (درست یا غلط) حالا کاشان شده تافته جدا بافته که…. هر وقت استان شدید یعنی هروقت اصفهان گذاشت که شما استان بشید بیایید اعتراض کنید

    (2)(2)
    • علی شهریور ۲۹, ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ ب.ظ - پاسخ دادن

      صد در صد کاشان تافته جدا بافته بوده هست و خواهد بود و این ادامه داره
      این ادغادم برای دانشکده های تازه تاسیس است نه دانشگاه های مادر تیپ ۱ مانند کاشان …ایا می دانید کاشان ۱۱ رشته تخصصی داره !!!! ۱۷ دانشگاه مر کز استان (شهرکرد .قم … ) حتی رشته تخصصی ندارند !!! قم سال ۸۳ دانشکده پزشکی گرفته !!! اما کاشان سال ۶۵ !!! در ثانی این قانون مربوط به شبکه بهداشت است …

      (2)(2)
  • محبوبه شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ - ۵:۵۰ ب.ظ - پاسخ دادن

    سلام لطفا تمام تلاش خودتان را بکنید که دانشگاه کاشان استقلال

    خود را حفظ کندوصادقانه تلاش کنیم که کاشان روز به روز پیشرفت

    کند نه پسرفت.

    (3)(0)
  • سربندی شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ - ۲:۵۰ ب.ظ - پاسخ دادن

    خب این که مصوبه دولت در شورای فرهنگی بوده. فکر نمی کنم نماینده و مجلس بتواند در قوانین شورای فرهنگی دخل و تصرفی کند.

    (3)(0)
  • محمد شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ - ۲:۳۵ ب.ظ - پاسخ دادن

    واقعا چه ربطی داره به نماینده؟

    تصمیم دولت و وزارت بهداشت بوده

    فرماندار باید سینه چاک کنه و از مام بالاترش بخواد..

    (4)(1)
  • علی شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶ ق.ظ - پاسخ دادن

    گنه کرد در بلخ آهنگری ؛ به شوشتر زدند گردن مسگری

    درباره حاشیه آفرینی دلواپسان حامی دولت تدبیر و امید

    ۱- شورای عالی انقلاب فرهنگی در اردیبهشت ۱۳۹۴ بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ،​ طرح سیاستها و ضوابط اجرایی آمایش آموزش عالی در عرصه سلامت کشور را تصویب می کند که بر اساس آن نظام آموزش عالی سلامت کشور از نظر آمایش سرزمینی به ۱۰ کلان منطقه تقسیم می شود و دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان ، یزد، کاشان و شهرکرد در منطقه هفت قرار می گیرند .
    سیاست ها و ضوابط اجرایی آمایش آموزش عالی در عرصه سلامت

    ۲- بر اساس بند ۵ ماده ۲ این طرح ، رؤسای دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مستقر در غیر مراکز استانی ، دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و مجتمع های آموزش عالی سلامت مستقر در هر استان ، با حکم رئیس دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان و پس از تأیید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب می گردند و اختیارات مالی و اداری با رعایت کلیه مقررات مربوطه و چارچوب فوق، تفویض می گردد .

    ۳- دلواپسان حامی دولت تدبیر و امید در کاشان در دو سه روز گذشته یعنی یکسال و نیم بعد از ابلاغ این قانون و در هنگامه تغییر احتمالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حکم رئیس دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان ، تازه ذهنشان معطوف به این قانون شده و با جوسازی و هوچی گری درصدد هستند کسی را پیدا کنند تا به زعم خود ، پیامدهای منفی این قانون برای مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان کاشان را به گردن او بیاندازند و از همین رو وانمود می کنند ، نماینده کاشان و آران و بیدگل که تازه سه ماه است از فعالیت او در مجلس شورای اسلامی گذشته ، باید مقابل اجرایی شدن این قانون برای دانشگاه علوم پزشکی کاشان مقاومت کند ، حال آنکه نمی دانند که اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی حکم قانون دارد و لازم الاتباع است .

    (4)(1)
  • علی شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ - ۸:۱۳ ق.ظ - پاسخ دادن

    ببخشید کم فرافکنی بکنید … خود شما سنگ اعتدال را بر سینه می زنید … حالا تحویل بگرید رای مردم کاشان و ساداتی معلومه از اول با طرح تحول نظام در امد پزشکان مخالف بوده است .. اری وقتی کسری بودجه ۸۰۰۰ ملیاردی تومان باشه ( کارانه های ۱۰۰ ملیونی …) همینه …بله با این کار وزیر می خواهد ۷۶ دانشگاه پزشکی را به ۳۰ تقلیل یبدهد تا طرح تجول شکست نخورد … بله استقلال دانشگاه در دوره دولت قبل بوده است حالا شما کاسه داغ تر از اش شده اید …. عاقبت برجام ۲ (طرح تحول پزشکان) همین است ….کسری بودجه !!!!!!!!!!!

    (4)(0)
  • مهدی شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ - ۵:۴۸ ق.ظ - پاسخ دادن

    شنیده ها حکایت از تغییر مدیریت در سازمان آب کاشان میدهد.
    احتمالاً گزینه غیربومی بر مدیریت این مجموعه حاکم شود.
    هم اکنون مهندس محمد رضا اسدی قالهری سکان هدایت بر این مجموعه را دارا است.

    (1)(2)
  • علی شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ - ۴:۳۶ ق.ظ - پاسخ دادن

    این موضوع چه ربطی به نماینده عزیز، دلسوز وزحمتکش شهرمان دارد؟!!

    (4)(3)
  • . شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ ب.ظ - پاسخ دادن

    تا آن جایی که بنده اطلاع دارم ، دانشگاه علوم پزشکی کاشان ، ۳۰ سال به طور کامل مستقل نبوده است. از زمانی که کاشان به عنوان فرمانداری ویژه شد ، دانشگاه علوم پزشکی کاشان به صورت مستقل شد. حدود ۱۰ سال است که مستقل شده است. اما به هر حال باید تا ابد مستقل بماند.

    (3)(1)
  • پزشک کاشان شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ - ۷:۰۳ ب.ظ - پاسخ دادن

    سلام باتشکراز اعلام صادقانه اخبار.
    مطمئنا مردم کاشان که بدنبال استان شدن هستندهرگز نمی پذیرند که دانشگاه علوم پزشکی کاشان ازحالت مستقل،بصورت تحت نظراصفهان قرارگیرد.

    (1)(1)
  • ناشناس شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ - ۵:۲۶ ب.ظ - پاسخ دادن

    من متوجه نشدم تصمیم را دولت گرفته چرا شما سعی کرده اید نماینده جدید را زیر سوال ببرید و تخریب کنید؟!!!

    (7)(2)
  • دیدگاه شما

    لطفا مقدار صحیح را در کادر زیر وارد نمایید: