تاریخ ارسال : ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت : ۷:۲۱ ب.ظ ۳۲ نظر
Print Friendly
توسل شهرداری به هر اهرمی برای کسب درآمد؛

شهرداری کاشان کوچه ها را می فروشد!

%d8%aa%d8%b9%d8%b1%d8%b6کاشان نیوز: بی‌پولی و بدهی شهرداری کاشان به پیمانکاران از یکسو و اجبار مناطق شهرداری به کسب درآمد و خودکفایی در ماه‌های اخیر موجب شده است که مدیران مناطق شهرداری کاشان دست به ابتکارات جالبی برای درآمدزایی بزنند تا مگر حقوق کارکنان خود را تأمین و پاسخگوی پیمانکاران باشند.

در اقدامی جالب شهرداری در کوچه‌ای حوالی میدان پلیس بلوار زیتون  اقدام به فروش بخشی از زمین ورودی کوچه‌ای برای احداث یک بنای تجاری به یک شهروند نموده است و عملاً ورودی ۱۲ متری کوچه را به ۶ متر کاهش داده است.

این اقدام موجب اعتراض و نارضایتی اهالی ساکن در این کوچه شده است و پیگیری‌های آن‌ها برای رفع تصرف از حریم کوچه در شهرداری به نتیجه‌ای نرسیده است و شهرداری همچنان بر موضع خود اصرار دارد که برابر قانون کوچه‌ها ملک شهرداری است و شهرداری در صورت صلاحدید حق دارد آن‌ها را بفروشد! این در حال است که اهالی ساکن در کوچه مذکور می‌گویند ما زمین‌هایمان را در کوچه ۱۲ متری خریداری کرده‌ایم و حالا که ورودی کوچه به ۶ متری کاهش‌یافته است علاوه بر مشکلات آمدوشد برای همسایگان موجب نامرغوبی و کاهش ارزش خانه‌های ما شده است ولی گویا قدرت و پول از یک‌سو و نیاز شهرداری به کسب درآمد از هر طریقی قدرتمندتر از اعتراض‌های ساکنان این کوچه است.

۲%d8%aa%d8%b9%d8%b1%d8%b6ساکنان کوچه مذکور به‌ناچار تظلم خواهی خود را نزد اداره بازرسی کاشان برده‌اند و با ارسال طوماری که نسخه‌ای از آن به کاشان نیوز نیز ارسال‌شده است خواستار رسیدگی به موضوع از طریق سازوکارهای قانونی شده‌اند.

یک عضو شورای اسلامی شهر به ساکنین این کوچه گفته است ما هم خبرداریم و ازاین‌دست خلاف‌های شهرداری اطلاع داریم و کار شهرداری کاملاً غیرقانونی است ولی متأسفانه گوش شهرداری بدهکار نیست و کار خودش را می‌کند.

بر اساس اطلاعاتی که به کاشان نیوز رسیده  در خصوص موضوع شبیه به این تخلف تاکنون بیش از ۷۰ مورد شکایت از شهرداری به سازمان بازرسی ارسال‌شده که برخی از آن‌ها مختومه شده و شهرداری مجاب به رفع تصرف‌شده است.

با این حساب و بر اساس آنجه ساکنین این کوچه در مراجعه به شهرداری پاسخ شنیده اند و به آنها گفته شده  متصرف جریمه ماده صد و پول داده و می تواند اینجا ساخت و ساز کند؛ شهروندان باید حواسشان باشد ممکن است یک روز صبح که از خواب بیدار می شوند با دیواری جلوی منزلشان روبرو شده  و برای همیشه در خانه زندانی شوند…

چرا که شهرداری بی پول است و کوچه ها هم از آن شهرداریست و حق فروش آن را دارد تازه به قیمت جریمه کمیسیون ماده ۱۰۰ که ۳ تا ۱۰ برابر قیمت معمول است!

لینک خبر: http://kashannews.net/?p=60588
مطالب مرتبط

  • آ. م شهریور ۲۲, ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ ب.ظ - پاسخ دادن

    وقتی کوچه قواره بندی شده و اهالی محل به ساخت خانه اقدام کرده اند همه باید در یک ردیف باشد. بعد یک نفر بیاید چند متر جلوتر شروع به ساخت واحد کند. خلاف نیست؟ ؟؟؟ شهرداری باید پاسخگو باشه. این در جواب کسی که خود را مهندس عمران میداند میگویم. نگاهی به عکس بیانداز بعد قضاوت کن.

    (0)(0)
  • م. ع شهریور ۲۲, ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ ب.ظ - پاسخ دادن

    اگر شهرداری دلیل قانونی دارد بگوید وگرنه خلاف کرده

    (0)(0)
  • م خ شهریور ۲۲, ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳ ب.ظ - پاسخ دادن

    با سلام خداوکیلی اگه خوده جناب آقای شهردار یا دست اندرکاراشون تو این محله بودن ب همین راحتی با این موضوع کنار میومدن وقتی مسیر رفت و امد اهالی الان ب سختی شده الان فقط خواهشمندیم یبار برای رفت و امد ازین کوچه تشریف بیارن خود قضاوت کنند وخودشان را جای ما بگذارند

    (1)(0)
  • خدا شهریور ۲۲, ۱۳۹۵ - ۲:۴۱ ب.ظ - پاسخ دادن

    حتما شهرداری برا پول کارمنداش کم آوردن

    (0)(0)
    • م. ع شهریور ۲۲, ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ ب.ظ - پاسخ دادن

      شهرداری. معمولاً قسمت هایی که باید تعریض شود را به پول میفروشد. این که زیاد در شهر دیده میشود که عقب نشینی ها را به پول فروخته ولی اینجا حق مردم یک کوچه نادیده انگاشته شده است. اگر شهرداری دلیل قانونی دارد که باید به اهالی محل جواب بدهد واگرنه که. …..

      (1)(0)
  • م . م شهریور ۲۲, ۱۳۹۵ - ۸:۱۸ ق.ظ - پاسخ دادن

    با توجه به مسکونی بودن کوچه ی مذکور طبق قوانین شهرداری ساخت واحد های تجاری در این منطقه خلاف می باشد.به نظرم باید رسیدگی بشه

    (1)(0)
  • سربندی شهریور ۲۲, ۱۳۹۵ - ۶:۴۷ ق.ظ - پاسخ دادن

    من تمام نظرات را خواندم به گمانم این آقای محمد ن خود خود کسی است که با تبانی و تطمیع شهرداری به حریم کوچه تجاوز کرده و گرنه همه خوانندگان نظرشان بر بی عدالتی و تخلف شهرداری است ولی این آقای نون از این کار دفاع کرده است و گمان می برم این خود خودش باشد!!!

    (1)(0)
  • Ahmad شهریور ۲۲, ۱۳۹۵ - ۶:۴۳ ق.ظ - پاسخ دادن

    بنظر بنده اینکار قطعا تخلف هست و میتوان به دیوان عدالت اداری شکابت کرد

    (1)(0)
  • ارسلان شهریور ۲۲, ۱۳۹۵ - ۶:۲۶ ق.ظ - پاسخ دادن

    سلام من میتوانم به جرات بگویم که هیچ کس از اهالی کوچه زیتون و کوچه های دیگر و عابرین و کارشناسان رهگذر ،پیاده یا سواره همه ناراضی هستند .روزانه صدها نفر از این کوچه عبور میکنند و نارضایتی خود را از عملکرد شهرداری در برابر کم عرض شدن کوچه و زیر پای گذاشتن حقوق همسایه و اهالی کوچه را به همسایه ها اعلام میکنند.وهمه متاسف میشوند برای عملکرد شهرداری.

    (1)(0)
  • امیر م شهریور ۲۲, ۱۳۹۵ - ۵:۵۰ ق.ظ - پاسخ دادن

    سلام جناب محمد ن کم عرض کردن کوچه ها به جز آزار و اذیت ،همه ی شهروندان و نفع وسود برای شهرداری هیچ پیامد دیگری ندارد حال اگر این طرح وایده خوب است در تمام خیابان های کاشان اجرا شود .چطور شهرداری برای تعریض خیابان امیرکبیر میلیونها دلار خرج میکند ؟و ما بگوییم چون تمام خانه های آنجا مرغوب می شود جلوی این کار گرفته شود پس این فکر و ایده کوته فکری نیست؟؟؟ کوچه پدربزرگ های ما هم زمانی یک متر بوده است .پس نقش شهرداری در توسعه شهری و حقوق شهروندی چه می باشد؟شهرداری باید آینده را هم ببیند ؟ایا نسل های بعدی راضی خواهد بود ؟؟

    (1)(0)
  • زهرا د شهریور ۲۱, ۱۳۹۵ - ۳:۱۵ ب.ظ - پاسخ دادن

    کار شهرداری کاملا اشتباه است نباید حقوق اهلی یک محل رو زیر پا بگذارد چگونه ماشینهای امدادی میخواهند وارد کوچه شوند

    (1)(0)
  • محمد ن شهریور ۲۱, ۱۳۹۵ - ۲:۰۹ ب.ظ - پاسخ دادن

    سلام.من خودم یکی از ساکنین قدیمی این کوچه هستم و شغلم هم ساخت و ساز است و مهندسی عمران.فقط امیدوارم این سخن من را انتشار بدید.
    حقیقت این است که این کوچه هایی که شما بهش اشاره کردید ورودیه آن از ابتدا شش متری بوده است و در کروکی ثبتی هم همین عرض ثبت شده است.حاضرم به جرات هم قسم بخورم که تمامی افرادی که در این کوچه و کوچه های مشابه ساکن هستند از روز اول و از موقع خرید زمین جهت ساخت و با اطلاع کاملی که داشتند میدونستند این کوچه ورودی ش شش متری است (که اگه بگن اطلاعی نداشتیم میشه عذر بدتر از گناه براشون که بدون اطلاع ملک خریدند) به نظر میرسه این سخنان و مقالاتی اینچنینی چیزی جز افزایش فشار به شهرداری جهت میل به خواسته افرادی که دوست دارند بابت وروی کوچه املاکشون مرغوب بشه نیست.به هر حال این وضعیت در بلوار بوستان ابتدای کوچه های اونها هم هست (بین میدان پلیس تا امام رضا)
    به هر حال اونچه که در این عریضه بهش اشاره شد آن حقیقتی نیست که خیلی ها بهش اشاره میکنند و خواستار رسیدگی به اون هستند.حالا اگر از کوچه های زیتون هم بگذریم کوچه های شبنم که مربوط به میدون امام رضا تا زیتون هست و مربوط به زمینهای فاز ۲ که توسط هیئت امنای ناجی آباد طراحی شد و بکار برده شد چه جوابی برای هموطنان دارند؟؟؟!!!به هر حال طراحی اینگونه کوچه های منتهی به خیابانهای عریض مثل بلوار زیتون و بلوار بوستان از قبل بوده و هست و تمام ساکنین و مجاورین در این مناطق از ابتدا از این امر آگاهی داشتند و همانطور که گفتم بیشتر غرضشون از طرح این مسائل یا افزایش مرغوبیت ملکشون هست یا واقعا اهدافی غیر از مطالبات شهری.
    ممنون از سایت کاشان نیوز
    لطفا این مطلب را انتشار بدید

    (2)(4)
    • مدیر سایت شهریور ۲۱, ۱۳۹۵ - ۷:۳۷ ب.ظ - پاسخ دادن

      انتشار مطالبات شهروندان و اخبار شهر از وظایف کاشان نیوز است اما سوال بزرگ و مهم ما این است که شهرداری چرا در برابر اقدامات و عملکرد خود پاسخگو نیست؟
      سکوت شهرداری دربرابر نقدهای وارده و سوالات مطروحه یا از روی عدم توان پاسخگویی و عدم آشنایی با سازوکار و نحوه تعامل با رسانه است است که این نشانه بدی از خودکامگی و بی اهمیت دانستن حقوق شهروندی است یا پاسخی قانع کننده ندارد!

      (2)(0)
  • وحید شهریور ۲۱, ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ ق.ظ - پاسخ دادن

    از این شهردار بعید است.
    حتما جناب ناظم رضوی اطلاع ندارن

    (3)(1)
  • سیدجواد شهریور ۲۱, ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ ق.ظ - پاسخ دادن

    باسلام به نظر می رسد کار شهرداری اشتباه وهیچ ارزشی برای اهالی محل قائل نشده اگر حوادثی برای محله رخ دهد آتش نشانی یا آمبولانس چگونه وارد کوچه آشتی کنون شوند درحالی که درتمام دنیا زیباسازی شهرها روبه پیشرفت است چرا شهرداری کاشان به خاطر پول یک محله رابه شخص می فروشد ؟؟؟!!!!

    (4)(0)
  • لیلی ف شهریور ۲۱, ۱۳۹۵ - ۸:۴۷ ق.ظ - پاسخ دادن

    به نظر می‌رسد که کوچه بن بست خواهد شد اگر چه قبلا نبوده است و یا در برنامه صدایش را در نیاوردند!این روزها شگرد جدید ی نیست،همیشه زمینهای نبش خیابان مال ازمابهتران است،وقتی یک منطقه خوب رونق بگیرد،کم کم،سر وکله شان پیدا میشود و همراه با اسکنت سرمایه منافع ملی راهم شخصی میکنند،برای این افراد منفعت خود از منفعت عامه خیلی خیلی مهمتر است و همچینن برای طرفدارانشان، به این افرادو افکار وعملشان می‌شود گفت،، خسته نباشی دلاور و خدا قوت قهرمان،

    (4)(0)
  • مسعود شهریور ۲۱, ۱۳۹۵ - ۷:۰۳ ق.ظ - پاسخ دادن

    شهرداری که مرکز اتباطات دارد وادعای با جهان بودن،برادر به محضرشهردار به قول برخی بی خبران ،جهادی بفرماییدبار رفتار مضحک خود که خنده همه را به دنبال داشته آبروی کاشان را به باد ندهید.

    (6)(0)
  • حسین ف شهریور ۲۱, ۱۳۹۵ - ۳:۵۵ ق.ظ - پاسخ دادن

    سلام این کار به راحتی توسط شهرداری کاشان قابل حل بوده است .باید به امور مردم رسیدگی میکرد و رضایت اهالی کوچه را کسب می کرد شهرداری ها بسیاری از خانه ها رو میخرند و جزو کوچه یا خیابان می دهند این کوچه که خود معبر باز بوده و ساخت وسازی انجام نشده بوده!!!

    (6)(0)
  • سعید شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ - ۹:۱۳ ب.ظ - پاسخ دادن

    وقتی ما درعصری زندگی میکنیم که مترو وترن هوایی باسرعت ۳۰۰الی۵۰۰کیلومتر درساعت درحرکت است این طرحها خیلی جای تاسف وتامل دارد

    (4)(1)
  • دوستار شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ - ۷:۵۳ ب.ظ - پاسخ دادن

    ازماست که برماست اون وقت میگویند چرا کاشان استان نمیشه۶

    (3)(0)
  • مقدم شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ - ۷:۴۱ ب.ظ - پاسخ دادن

    از کاشان نیوز متشکر که اخبار مهم کاشان را منتشر میکند وبا آگاهی شهروند میشود شاید مسئولین به امور مردم بیشتر رسیدگی کنند

    (3)(0)
  • ح د شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ - ۷:۳۷ ب.ظ - پاسخ دادن

    خوب اهالی کوچه به شهردار بگویند شاید او خبر ندارد آخه شهردار کاشان شهروند جهانی است

    (3)(0)
  • علی شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ - ۷:۳۵ ب.ظ - پاسخ دادن

    با توجه به اینکه زحمات شهرداری کاشان بر هیچ کس پوشیده نیست این کار شهرداری سد معبر واز نظر شرعی وعرفی اشکال دارد ۱

    (3)(0)
  • رضا شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ - ۷:۱۷ ب.ظ - پاسخ دادن

    این طرح منسوخ شده ومورد رضایت هیچ یک ازشهروندان نمیباشد وعملا به زیبا سازی شهراسیب میرساند

    (2)(0)
  • سنا شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ - ۶:۴۷ ب.ظ - پاسخ دادن

    واقعاکه این چکاریه ک شهرداری انجام میده واقعاکه
    ۴

    (2)(0)
  • فاطمه شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ - ۱:۴۴ ب.ظ - پاسخ دادن

    وای به حال شهرداری

    (4)(0)
  • حمصی شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ - ۱:۰۵ ب.ظ - پاسخ دادن

    متاسفم برای اهالی کوچه … .

    (4)(2)
  • فاطمه شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ ب.ظ - پاسخ دادن

    چرا باید شهرداری چنین کند وحقوق شهروندی هزاران شهروند را زیر پای بگذارد هر روز هزاران نفر رفت وآمد میکنند چرا ان طرف بلوار چنین نیست؟ ان طرف زمینهای شهرداری است.

    (3)(0)
  • ایرانی شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ - ۹:۰۳ ق.ظ - پاسخ دادن

    اوضاع شهرمان بس وخیم است!

    (3)(0)
  • ح س شهریور ۲۰, ۱۳۹۵ - ۷:۴۰ ق.ظ - پاسخ دادن

    سلام. تفکیک زمین ها از اول به این شکل بوده که کوچه ۱۲ متری به ۶ متری تبدیل شود. و مسیر اصلی همسایه ها به سمت مخالف می باشد. مثل کوچه های فاز یک و ۲ ناجی آباد. یعنی زمانی که اهالی منطقه آنجا زمین خرده اند آن زمین اول هم به همین شکل بوده است. بنابراین شکایت همسایه ها بی معنی و غیر منطقی می باشد. و مالک آن زمین به حق دارد ساخت و ساز انجام می دهد.

    (1)(3)
    • A_F شهریور ۲۱, ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸ ق.ظ - پاسخ دادن

      سلام جناب ح_ س شما که میفرمایین شکایت اهالی بی معنی است طبق پروانه بیست سال پیش باید مسکونی و در دوطبقه ساخته میشد وطبق قانون، شهرداری میتوانست در قبال پروانه جدید تجاری، مسکونی ،عقب نشینی حریم کوچه را انجام دهد نه اینکه پول کلان دریافت کند هم تجاری هم مسکونی هم حریم کوچه وهم سه طبقه بسازد دور از انصاف نیست؟!!!!

      (1)(0)
  • . شهریور ۱۹, ۱۳۹۵ - ۹:۵۰ ب.ظ - پاسخ دادن

    متاسفانه این اتفاقی است که در خیلی از شهرهای ایران دارد اتفاق می افتد. شهرداری ها اقدام به شهر فروشی می کنند و از این طریق در کوتاه مدت درآمد کسب می کنند!! باید فکری برای این کار کرد….

    (6)(0)
  • دیدگاه شما

    لطفا مقدار صحیح را در کادر زیر وارد نمایید: