تاریخ ارسال : ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت : ۹:۲۲ ب.ظ ۱۸ نظر
Print Friendly
سرپرست فرمانداری کاشان در مورد تجمع در برابر فرمانداری:

نباید با روش‌های غیرقانونی اقدام کنیم

در تجمع در جلو فرمانداری من رفتم توضیح دادم، اشاره کردم که بنده مجری قانونم بر اساس قانون هر چه که اجازه باشد این جلسات تشکیل شود، بر اساس منافع شهر در نهادهای مربوطه، در کمیسیونهای مختلف تصمیم گیری می‌کنیم. اینهم قرار نبوده که هنرپیشه این فیلم بیاید، من برخورد خواهم کرد با کسی که متخلف است و بدون هماهنگی با نماینده دولت در این شهر این مجوز را صادر کرده. این حساسیت برای ما هم هست، منتها نمی‌تونیم از مسیرهای غیرقانونی عمل کنیم.

کاشان نیوز: در پی تجمع عده‌ای در برابر فرمانداری کاشان که به حضور خانم «معتمدآریا» در سینما بهمن کاشان اعتراض داشتند، تماسی با سرپرست فرمانداری کاشان گرفته و در این خصوص با ایشان گفت‌وگوی مختصری در باره موضوع انجام شد که نظر شما را به آن جلب می‌کنیم:

با وجود تاکید استاندار به اجرای صریح قانون موضوع چگونه رقم خورد و چرا به این‌جا رسید؟
آن‌چه که برنامه‌ریزی شده بود نقد فیلم «یحیی سکوت نکرد» بود با حضور کارگردان این فیلم. اما بعد از این مطرح کردند که یکی از هنرپیشه‌های این فیلم هم قرار است حاضر شود. ولی در مکاتبات ما، در دو مکاتبه‌ای که با ارشاد انجام شده این موضوع مطرح نبوده و مجوز صرفاً برای حضور کارگردان بوده است.
ارشاد کاشان هم پیگیری کرده و آن‌ها هم اعلام کرده‌اند که هنرپیشه‌ای در کار نیست و اساساً از اول هم این دعوت وجود نداشته.
تا دیروز بعد از ظهر که به من اطلاع دادند که ایشان در راه است و من پرس و جو کردم که از چه طریقی و چه هماهنگی‌ای؟ گفتند از طریق وزارت ارشاد هماهنگ شده و به همراه کارگردان می‌آیند و من با دفتر هماهنگ کردم که به ایشان اطلاع بدهند که حضور ایشان غیرقانونی است.
حضور یا سخنرانی نخواهند داشت و غیرقانونی است و من دستور دادم که بگویند ایشان برگردند. این‌ها ضبط شده و هست و هیچ نهاد امنیتی هم برای من مطرح نکرد که این اتفاق خواهد افتاد.!
من گفتم به ایشان اطلاع بدهید که برگردند و موافقتی با حضور ایشان نشده است، اما آن‌ها آمده و رفته‌اند در جلسه بنده هم کسانی را مامور کردم اطلاع دهند که ایشان بروند.
اما متاسفانه بعضی افراد بدون این‌که با ما هماهنگی داشته باشند با چه تحریک احساساتی و به چه دلیلی آن‌جا جمع شده و تجمعی و وقایعی که اتفاق افتاد.
ما هیج مجوزی برای ایشان نداده بودیم.

مشخصاً شما با حضور خانم معتمدآریا مخالفت کرده بودید؟
بله در مکاتبات ما، مکاتبات ارشاد نام ایشان هست.
ولی به‌هرصورت این اتفاق افتاده، من که نمی‌توانم در شهر را ببندم، ببینم کی و از کجا می‌آید و چطور آمده؟ ضمن این‌که از قبل، آمدن ایشان منتفی شده بود، ما تلاش کردیم ایشان را برگردانیم اما ایشان از راهی غیرقانونی آمده و در حالی که می‌دانند ما با این مسائل مخالفیم اطلاع‌رسانی هم کردیم.

در تجمع جلو فرمانداری چه اتفاقی افتاد؟
در تجمع در جلو فرمانداری من رفتم توضیح دادم، اشاره کردم که بنده مجری قانونم بر اساس قانون هر چه که اجازه باشد این جلسات تشکیل شود، بر اساس منافع شهر در نهادهای مربوطه، در کمیسیون‌های مختلف تصمیم‌گیری می‌کنیم.
اینهم قرار نبوده که هنرپیشه این فیلم بیاید، من برخورد خواهم کرد با کسی که متخلف است و بدون هماهنگی با نماینده دولت در این شهر این مجوز را صادر کرده. این حساسیت برای ما هم هست، منتها نمی‌تونیم از مسیرهای غیرقانونی عمل کنیم.
این اتفاقات افتاد و کسی توضیحی نخواست تا این‌که این تجمع اتفاق افتاد من رفتم بین آن‌ها و این مسائل را گفتم.
به نظر من قانون مانند شرع است، چون در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود و فقهای شورای نگهبان مطابقت یا عدم مطابقت آن را با اسلام بررسی می‌کنند، اگر اشکالی جایی هست باید پیشنهاد شود که قانون را اصلاح کنند این در اختیار من نیست.
من خودم را مجری قانون می‌دانم.

آقای مومنیان اگر حضور خانم معتمد آریا یه‌زغم شما غیرقانونی است به نظر شما تکلیف این تجمعات بدون مجوز چگونه است؟ آیا قانونی است؟
این‌که روشن است، بلاخره اگر ما قانون جمهوری اسلامی را قبول داریم و متعهدیم و خودمان را انقلابی می‌دانیم، باید از مسیرهای قانونی هم پیگیری کنیم، من هم یک بچه مسلمان این شهرم، بسیجی‌ام، رزمنده‌ام و این‌جا هم نشسته‌ام که این اتفاقات پیش نیاید، حالا اگر یکی تخلف کرده وظیفه بنده این است که با تخلف برخورد کنم. این‌که به‌صورت هیجانی من هم تحریک و تهییج شوم و اقدامی انجام دهم پسندیده نیست. انشاالله این هم حل می‌شود.
البته جای نگرانی نیست و موضوع حل می‌شود، البته این‌ها بچه‌های واقعاً صادق و پاکی هستند که آمده بودند این‌جا و من هم یک ساعتی در جمع ایشان حاضر شدم و با نماینده ایشان صحبت کردم و البته من آن‌جا اشاره کردم که رفتار نماینده ایشان را نمی‌پسندم، ایشان شماره من را داشتند تماس می‌گرفتند دو سه نفر می‌آمدند و صحبت می‌کردیم.

لینک خبر: http://kashannews.net/?p=52648
مطالب مرتبط

  • رضا بهمن ۱۹, ۱۳۹۴ - ۴:۰۹ ق.ظ - پاسخ دادن

    حضور یک بازیگر در سینمای یک شهر با مجوز…!!؟؟!!
    و این یکی از مسخره ترین جمله هاییه که تو عمرم شنیدم…
    این سیستم سیستمیه که اول به شما میگه واسه حضور یک بازیگر، مجوز!!! لازمه و بعد مجبوری جواب بدی که مجوز داشت یا نداشت…
    پیوند زدن همه چیز به …[حذف توسط مدیرسایت] سیاست آخرش میشه همین…

    (0)(0)
  • کاشان من بهمن ۸, ۱۳۹۴ - ۸:۰۵ ب.ظ - پاسخ دادن

    حیف از آبروی شهرمان…
    ذهنیت دیگر شهرها راجع به ما بد بود و برچسب بی فرهنگ بودن را همیشه به ما زده بودند
    این اتفاق هم شد نور علی نور…
    این قانون که می گویند وقتی هفته گذشته کیف دختری را در خیابان دزدیدند و جیغ میزد و اشک می ریخت کجا بود؟

    (2)(0)
  • حسین بهمن ۸, ۱۳۹۴ - ۲:۰۶ ب.ظ - پاسخ دادن

    نه اینکه شهر ما تو این ۷/۸ سال گذشته مشکلاتش اضافه نشده خدا میدونه پشت این ماجرای چه چیزی نهفته است که یه مشت خود سر فرهنگ ۷۰۰۰ساله مارو زیر سوال بردنداون همه آبرویی که قبلا برای کاشان جمع شده بود داره یواش یواش از بین میره خدا کنه خود ایمه اطهار یه نظری به این شهر کنن……

    (3)(0)
  • رفیق بهمن ۷, ۱۳۹۴ - ۵:۱۴ ب.ظ - پاسخ دادن

    یک خیابان داخل کاشان بهش میگن خط (خیابان رجایی) روزی دهها مورد مزاحمت تیکه اندازی متلک گویی تمسخر کردن دختران مدرسه ای و … وقتی عده ای با هماهنگی قبلی جهت برهم زدن یک رویداد فرهنگی پا پیش میزارن و چنین تجمع حقارت امیزکردن جهت تمسخر کردن و فحاشی به هنرمندان پیاده سازی می کنند مشکل از فرهنگ و مذهب نیست مشکل اصلی از شخصیت ضعیف و سست عنصر اون فردیه بدون هیچ تاملی از عواقب کار در بر داره یکی از عواقبش رسانه شدن فحاشی چند تن و برچسب گرفتن مردم شهر دیگری متحجر خوندن مردم شهر و … زنی پیش امام علی ع آمد گفت کار ناشایستی کرده خواستار مجازات شدن امام اعتنا نکردن بار دوم و سوم هم امد بازهم اعتنا نکردن ولی از او پرسید بار داری گفت اری گفت برو کودک بدنیا بیاور سال بعد امد خواستار شد مردم حاضر شاکی شدن میخواستن او را سنگسار کنند اما امام گفت کسی تا کنون گناه نکرده پا پیش بگذارند همه عقب کشیدن …. حضرت یعقوب خواست زنش را مجازات کند صد تازیانه نزد با صد برگ درخت خرما با ارامی زد و…

    (5)(0)
  • حسن بهمن ۷, ۱۳۹۴ - ۸:۰۸ ق.ظ - پاسخ دادن

    راستی مشکل اصلی تو این شهر چیه؟
    انچه که ما می پسندیم؟انچه که قانون می گوید؟…
    ایا کسی نگران وضعیت فرهنگی واخلاقی شهر هست؟
    چه اقدامی برای آن شده است؟
    جوابی برای ما هیچ !،برای خدا جوابی دارند؟
    سالها در این زمینه در حد توان مشغولم وخیلی چیزها دیده ام و می بینم .
    آیا مشکل اصلی، مسائل سیاسی است؟
    آیا به خدا،رسول،ولایت،قبر،قیامت،وجدان اعتقادی هست؟؟؟!!!
    هرچند که آنچه عیان است چه حاجت به بیان است؟؟؟!!!
    الهم اجعل عواقب امورنا خیرا.خدا اسلام وولایت وشهر و… را از شر ما حفظ بفرما.آمین

    (4)(1)
  • بهشتی بهمن ۷, ۱۳۹۴ - ۵:۵۶ ق.ظ - پاسخ دادن

    رویز پرستویی در حمایت از همکار قدیمی خود چنین نوشت : «حتما در دنیای مجازی ورسانه ها شنیدید که چه توهینی به بازیگر ارزنده و همکار خوب من در کاشان ، شهر سهراب سپهری شده . فقط میتونم بگم برای اون دسته از هموطنانی که مرتکب چنین عمل زشت وپست شده اند متاسفم چرا که معتمد آریا دشمن نیست بلکه یکی از هنرمندان خوب کشورمان است .چه خوب است که دوغ را از دوشاب تشخیص دهیم .این برخورد شایسته با یک هنرمند نیست،یادمان باشد با کسانی که سرمایه های مملکت را غارت کردند چنین برخوردی نکردیم.»

    (9)(0)
  • علی بهمن ۶, ۱۳۹۴ - ۹:۱۷ ب.ظ - پاسخ دادن

    آقای سرپرست فرمان داری!
    اتفاقا بحث سر این هست که چرا ایشان نباید بیایند کاشان؟
    شما در دولت آقای احمدی نژاد چرا استان دار نشدید؟!!

    (9)(1)
  • امیر بهمن ۶, ۱۳۹۴ - ۵:۲۷ ب.ظ - پاسخ دادن

    یعنی جمع کنین این مسخره بازیا رو!! دیگه بس نیست؟! هنوز یادمان رفته که کنسرت در مورد امیرکبیر رو هم به دلایل مسخره لغو کردن!! تا کی سر تو برف؟ یه خورده ذهنی رشد کنیم، انقدر از دید خدومون برای دید بقیه تصمیم نگیریم!!! یه مشت افراد پاک و صادق اتفاقی خودجوش و به خاطر برانگیهتگی عواطف میرن تجمع میکنن و کسی نمیگه چرا و این کار غیر قانونی و … ولی کافیه که یکی بیاد اعتراض بکنه چرا اون کنسرت یا اون نمایش لغو شده! هیچی دیگه زمین و زمان به هم میریزه!!! ای کاش به رشد عقلی برسیم

    (6)(1)
  • جوادزاده بهمن ۶, ۱۳۹۴ - ۴:۲۹ ب.ظ - پاسخ دادن

    احسننت به فرناندار با ایمان و مخلص
    ما شروع کردیم به هل دادن هنرمندان کشورمان به جم تی وی یا ..

    (3)(0)
  • یک کاشانی بهمن ۶, ۱۳۹۴ - ۲:۴۵ ب.ظ - پاسخ دادن

    آقای مومنیان عزیز که رعایت قانون وظیفه خود میدانید.طبق قانون ایشون هیچ ممنوعیتی برا کارندارندچند فیلم سینمایی دراین دوسال اخیر کارکرده اند نمیشود بدون هیچ حکمی ایشون را ممنوع التصویر قلمداد کرد.باز ی در فیلمهایی که نچیدیم میلیون نفر میبینند مهمتراست یا حضور در جمع دویست نفره?

    (3)(0)
  • ابوالفضل بهمن ۶, ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶ ق.ظ - پاسخ دادن

    سلام
    مخاطب بنده سرپرست محترم فرمانداری جناب آقای مومنیان است. عزیز من! هم به دلیل جایگاه شما و هم به دلیل شخصیتتان یکی به نعل و یکی به میخ زدن در شان شما نیست. چرا باید حضرتعالی برای جلوگیری از ورود خانم آریا به کاشان یا برگرداندن ایشان دستور صادر فرموده باشید؟ ایشان بدون هیچ محرومیتی فعالیت سینمایی دارند و همه جای کشور می روند و به فعالیت تخصصی خودشان می پردازند. اصلاً به این و آن چه مربوط است که چه کسی به کاشان می آید و می رود. مگر کاشان به واتیکانی برای بعضی ها تبدیل شده است که ورود به آن ویزای مخصوص می خواهد؟ به هر جهت باید مشخص شود آیا شما نماینده دولت در کاشان هستید یا پیگیر مطالبات گروهی تندرو که رفتارشان آبروی کاشان و کاشانی را خدشه دار می کند؟ اگر نمی توانید وظیفه خود را انجام دهید اگر به کلاس درس خود در دانشگاه برگردید فکر کنم خیلی بهتر باشد.

    (5)(0)
  • سعید بهمن ۶, ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ ق.ظ - پاسخ دادن

    این موضوع واقعا مسخره ست/همه چیزش/ یه کارگردان و بازیگر می خواستن با تماشاگرا فیلمی ببینن و نقد کنن و برن/حالا یه عده ای بنابر تشخیص خودشون عشقشون نمیکشیده اینا بیان در دارالمونین/ به یه جلسه قانونی حمله کردن،نعره زدن و بدون اینکه از هیچ کسی و جایی بترسن میخواستن بیان تو سینما و درگیری درست کنن/پلیسم جلوشون واستاده که مثل سفارت عربستان نشه/حالا مسئولین محترم شهر جای اینکه اون تجمع پرخاشجویانه و اقدامات جلو سینما رو غیرقانونی بدونن و محکوم کنن میان جلسه ی سینما و اومدن یه بازیگر و کارگردان رو محکوم می کنن/واقعا حرص آور نیست؟ / به نظر من که سوهان روحه…

    (7)(0)
  • حمید بهمن ۶, ۱۳۹۴ - ۹:۱۹ ق.ظ - پاسخ دادن

    اینها بچه های پاک . صادقی هستند… این مملکت هر چی میکشه از دست امثال اینها میکشه. خانم معتمد اریا یکی از مفاخر این مملکته و شما با اومدنش به اینجا مخالفت کردین. وای بحال این مملکت

    (10)(1)
  • شهروند بهمن ۶, ۱۳۹۴ - ۶:۰۷ ق.ظ - پاسخ دادن

    من با این نگاه مشکل دارم که آمدن خانم معتمدآریا غیرقانونی است. طرد ایشان آخر به چه دلیل؟ صرفا به دلیل اینکه حجاب سر را -که مساله ای دست چندم در اسلام است-در مجلسی رعایت نکرده؟ اینقدر آدمهای خوب را به دلایل واهی کنار میگذارید نفرت از اسلام را میان آدمها گسترش میدهید و بس. فردای آخرت باید پاسخگو باشید هم شما مسئولان مختلف و هم مردمی که نگاهشان اینقد تنگ است و به دلیل مومن خواندن خود و دفاع از ارزشها به خود اجازه میدهند به انسانهایی که شاید فردای قیامت که پرده ها فرو افتد و مشخص شود از آنها چه بسا بهتر بودند بی احترامی کنند. بعد میگوید سیاستهای صهیونیستم و آمریکا موجب اسلام هراسی میشود. انسانهای مومن و نهایت خوبی و ارزش! آدمها را با رفتار خود منطق خود گفتگوی خود پذیرش خود احترام خود جذب کنید نه دفع!

    (14)(3)
  • امید بهمن ۶, ۱۳۹۴ - ۴:۵۷ ق.ظ - پاسخ دادن

    بابا بیخیال
    جمع کنید این چرت و پرت ها رو

    (1)(5)
  • علی.ب بهمن ۶, ۱۳۹۴ - ۲:۲۴ ق.ظ - پاسخ دادن

    آمدن خانم معتمدآریا از راه آسفالت که انشاالله قانونی بوده است؟!

    (11)(3)
  • حسن زاده بهمن ۵, ۱۳۹۴ - ۹:۴۵ ب.ظ - پاسخ دادن

    آقای مومنیان رزمنده مسلمان وبسیجی اگر خانم معتمدآریا در سکوت خبری و بدون اطلاع رسانی میومد در جلسه نقد شرکت میکرد چی میشد؟مگر میخواست برود کشور خارج که مجوز نداشته و باید برمیگشته؟ ضمن اینکه شما از کدام قانون صحبت میکنید؟ همون قانونی که اجازه فعالیت به ایشون میدهد و فعالیت هایش اکران هم میشود؟

    (13)(1)
  • دیدگاه شما

    لطفا مقدار صحیح را در کادر زیر وارد نمایید: