کاشان نیوز: دبیر جامعه روحانیت کاشان، مسیحیت تبشیری و اسلام رحمانی را دو بال اباحه گری دانست و گفت: مروجان مسیحیت تبشیری و اسلام رحمانی معتقد هستند آزاد هستند تا هر کاری و هر گناهی را بخواهند انجام دهند و خداوند آنها را میبخشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجتالاسلام علیرضا شاه فضل، شنبهشب در مراسم عزاداری امام حسین (ع) که در نصرآباد کاشان برگزار شد، به مسئله ثبات قدم در مسیر ایمان اشاره کرد و گفت: مشکل مردم صدر اسلام در زمان امام حسین نداشتن ایمان نبود بلکه مسلمان و بخش زیادی از آنها نیز شیعه بودند اما در مسیر اسلام و تشییع ثبات قدم نداشتند.
وی افزود: یکی از دلایلی که سبب میشود تا انسانها در مسیر ایمان ثبات قدم نداشته باشند، مسئله معرفت الله و عدم شناخت خدا است، چراکه اگر انسان مسلمان نتواند خدا را بهخوبی بشناسد هرلحظه امکان انحراف او وجود دارد، ازاینرو عمر سعد چون خدا نمیشناسد، معتقد است یزید میتواند حکومت ری را به او بدهد اما خدا نمیتواند بنابراین عمر سعد، یزید را به خدا ترجیح میدهد.
حجتالاسلام شاه فضل، گفت: ریشه خداشناسی انسان به نگاه او به قدرت خدا است و هر کس مرتکب هر گناهی میشود ریشه آن به عدم شناخت او از خدا برمیگردد.
دبیر جامعه روحانیت کاشان در ادامه به ریشه خداشناسی از نگاه قرآن اشاره کرد و عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) میفرماید، ما آنچنانکه باید نمیتوانیم خدا را بشناسیم و آنگونه که شایسته خدا است نمیتوانیم خدا را عبادت کنیم، بنابراین باب معرفت الله، باب بسیار وسیع و گستردهای است که ما بهاندازه تلاش خود از آن بهره می ببریم و توان بهرهمندی کامل از آن را نداریم.
حجتالاسلام شاه فضل، ادامه داد: اولین مطلبی که قرآن در ارتباط با خداشناسی بیان میکند این است که دیگران آنچه را که درباره خدا میگویند نپذیرید، بلکه خودش تحقیق و بررسی کند تا متوجه شود خداوند چگونه خودش را معرفی میکند ازاینرو، دیگران نمیتوانند خدا را آنگونه که هست معرفی کنند.
وی با اشاره به راهاندازی جریانی در کشور که دارای دو بال مسیحیت تبشیری و اسلام رحمانی است، گفت: مسیحیت تبشیری معتقد است حضرت عیسی به دلیل اذیتهایی که دو هزار سال قبل شده است خداوند تمام گناهان مسیحیان را تا آخرالزمان بخشیده است.
دبیر جامعه روحانیت کاشان اظهار داشت: تفکری که گناهآنهمه یک قوم تا پایان دنیا را به دلیل شکنجههایی که پیامبر این امت دو هزار سال قبل متحمل شده است ازجمله تفکراتی است که هر انسانی را علاقهمند به گرایش به مسیحیت میکند تا هر گناهی را خواست مرتکب شود، ازاینرو گرایش به مسیحیت با این تفکر که اسلام سختگیر اما مسیحیت آسان است را رواج میدهند.
حجتالاسلام شاه فضل، ادامه داد: بال دیگر این جریان که اسلام رحمانی است در کشور برخی سخنران روحانی و حتی سادات عنوان میکنند، نباید خدا را خشن معرفی کنید چون خداوند برای یک تار مو کسی را جهنمی نمیکند و هر کاری خواستید انجام بدهید چراکه خداوند غفار و ستار است و همه گناهان بندگانش را میبخشد.
وی افزود: طرفداران جریان اسلام رحمانی معتقدند باید اجازه داد جوانها با خدا آشتی کنند آنهم با خدایی که هر کاری و هر گناهی را مرتکب شدید میبخشد و برخی از شیعیان که دنبال چنین فرصتی هستند از چنین جریانی بدون اینکه در رابطه با آن تحقیق کنند استقبال میکنند.
دبیر جامعه روحانیت کاشان، گفت: در مجالس عزای امام حسین (ع) نیز برخی عنوان میکنند، اگر گناهی مرتکب شده باشید و در مجالس عزای امام حسین (ع) سینهزنی و گریه کنید خداوند گناهان را میبخشد و این در حالی است که خداوند مشروط بر اینکه بار دیگر مرتکب گناه نشوند، گناهان عزادار امام حسین (ع) را میبخشد نه اینکه سینه بزند و گریه کند و بخشیده شود تا بار دیگر مرتکب گناه شود.
به گفته وی، کسی که با نیت اصلاح شدن وارد مجلس امام حسین (ع) شود خداوند او را میبخشد اما اگر نیت او حضور در مجلس عزای امام حسین (ع) باشد تا خداوند گناهان او را ببخشد و بار دیگر گناه هان خود را تکرار کند چنین تفکری مردود است.
حجتالاسلام شاه فضل، اظهار داشت: اینکه گفته میشود خداوند الرحم الراحمین است و رحمان است صحیح است، اما خداوند در جای خودش رحمان است و در جای خودش شدیدالعقاب است
وی افزود: این جریان با ترویج اسلام رحمانی قصد دارند تا بیتفاوتی و بی مسؤولیتی و بیدینی را ترویج کنند و تصورشان این است که گروهی را با این تفکر جذب اسلام و روحانیت کردهاند و مردم نیز خوشحال میشوند که یک روحانی آنها را بی مسؤولیت تربیت کند.
دبیر جامعه روحانیت کاشان، ادامه داد: هدف برخی از هم لباسیهای ما جذب اسلام نیست بلکه هدف آنها جذب خودشان است و این در حالی است که امام راحل میفرماید، مردم را جذب اسلام کنید، ازاینرو آنها مسائل دینی را بهگونهای جوابگو هستند تا مردم بیشتری را جذب خود کنند.
وی افزود: امروز برخی خود را مرجع تقلید معرفی کنند و فتواهای آنها بهگونهای است که از آنها تقلید کنند تا مریدهای خود را افزایش دهند و برای همین است که میگویند بچه به سن تکلیف که رسید سختگیری نکنید روزه هم نگرفت اشکالی ندارد و یا اگر هنگام روزه گرفتن یک جرعه آب خورد اشکالی ندارد و خود را مرجع تقلید و نماینده خدا میدانند.
حجتالاسلام شاه فضل، ادامه داد: امام راحل میفرماید، وای به حال روحانیتی که مرید مریدهای خودش باشد تا هر آنچه را که دوست دارند برایشان بیان کند و از هر آنچه بدشان میآید آن را عنوان نکنند.
وی با تأکید بر اینکه، نباید فریب افرادی را خورد که دین را باهدف جذب به خودشان آسان میگیرند خورد، عنوان کرد: خداوند هم الرحم الرحمین است و هم اشد العقاب است.
دبیر جامعه روحانیت، ادامه داد: خداوند هم ارحمالراحمین و هم اشدالعقاب است و اگر اهل توبه و بازگشت به سمت خدا و اصلاح هستیم نگاهمان به ارحمالراحمین بودن خدا باشد و مأیوس نشویم و اگر میخواهیم گناهی را مرتکب شوم باید بدانیم که خداوند اشدالعقاب است.
دیدگاه شما